مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

ثمرات دفاع مقدس را امروز در کشور‌های محور مقاومت می‌بینیم

سردار ناظر گفت: امروز در حالی چهل و دومین سالگرد آغاز دفاع مقدس را گرامی می‌داریم که ثمرات این گنج گران‌بها را حتی کیلومتر‌ها دورتر از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق، سوریه، غزه، فلسطین یمن و بسیاری نقاط دیگر دنیا شاهد هستیم.
کد خبر: ۵۴۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ - 21September 2022

ثمرات دفاع مقدس را امروز در کشور‌های محور مقاومت می‌بینیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدقاسم ناظر» مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صبح امروز (چهارشنبه) در سومین آیین تجلیل و تکریم سراسری از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت که در سال خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس، قله رفیع عزت و نقطه اوج رشادت، ایثار، شور همراه با شعور و تبلور زیباترین صفات انسان متعالی در کره خاکی است؛ دفاع مقدس سندی روشن و محکم در اثبات شجاعت و صلابت مردم ایران نقطه عطفی ماندگار در تاریخ این سرزمین است که نشان داد علی‌رغم تمام تهدیدات و فشار‌ها و حملات همه جانبه بین دو ابرقدرت‌ غرب و شرق، می‌توان مستقل بود و از عزت، شرف و تمامیت ارضی کشور خود دفاع کرد و حتی یک وجب از خاک این سرزمین را به هیچ بیگانه‌ای نداد.

سردار ناظر گفت: دفاع مقدس، میراث گرانبها و تاریخی جاودانی است که در آن، ایثارگران جان بر کفی همچون شما ثابت کردند که وقتی صحبت از دفاع از ارزش‌ها، ناموس و وطن در میان باشد هیچ نیرویی نمی‌تواند جلوی اراده پولادین آن‌ها را بگیرد.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس احیاکننده خودباوری مردمی بود که در سالیان دراز، این تحفه الهی را رژیم ستم‌شاهی از آن‌ها گرفته بود و آنان بار دیگر با اعتماد به نفس، تار و پود وابستگی را گسستند تا برای عزت و عظمت دینشان، جامعه‌ای شکوفا داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس، اسلام را احیا کرد. اسلامی که در رژیم طاغوتی مورد بی‌مهری‌های ظلمت‌پیشگان واقع شده بود، به یکباره از مظلومیت رهایی یافت و این جنگ هشت ساله، اسلام انقلابی و اصیل را به منصه ظهور رساند.

سردار ناظر خاطرنشان کرد: حماسه دفاع مقدس، با سختی‌ها و نثار خون‌های پاک جوانانش به ثمر نشست و از حرکت باز نایستاد؛ از مهمترین دستاورد‌های بین‌المللی این حماسه شناساندن انقلاب اسلامی است، انقلابی نوپا که به یکباره ره صد ساله را پیمود و با ایستادگی در برابر استکبار جهانی، خود را به عنوان نظامی مردمی و قدرتمند شناساند و دفاع جانانه رزمندگان اسلام در مقابل امپریالیسم بر جدیت و قطعیت آن افزود.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس، آزمونی بزرگ بود؛ آزمونی همراه با صد‌ها تجربه و هزاران کشف و شهود که هرگز نمی‌توانست در فضای روزمره زندگی به دست آید. رزمندگان اسلام با توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع)، در کارزاری وارد شدند که جز لطف و هدایت الهی نمی‌توانست آن را به پیروزی برساند.

سردار ناطر خاطرنشان کرد: بدون شک امروز اقتدار، عظمت پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی مرهون حماسه‌ها، پایداری‌ها، مقاومت‌ها و ایثار رزمندگان، جانبازان، آزادگان سرافراز و خانواده‌های معزز شهداست که این برگ از تاریخ کشور را به زیبایی هرچه تمام‌تر رقم زدند.

وی گفت: امروز در حالی چهل و دومین سالگرد آغاز دفاع مقدس را گرامی می‌داریم که ثمرات این گنج گرانبها را حتی کیلومتر‌ها دورتر از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق، سوریه، غزه، فلسطین یمن و بسیاری نقاط دیگر دنیا شاهد هستیم؛ امروز تکلیف ما این است که تحت فرامین حاکمیت مقام عظمای ولایت ادامه دهنده صراط مستقیم و پر نوری باشیم که شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی برای ما ترسیم کردند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار