معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با حضور در برنامه پایش:

صندوق ضمانت برای کمک به مشاغل خرد تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

فیروزآبادی با اشاره به قوانین اشتغال‌زایی در قانون اساسی، گفت: نقش دولت در ایجاد اشتغال در قانون اساسی پررنگ است و ایجاد کار برای همه برعهده حکومت اسلامی گذاشته شده است.
کد خبر: ۵۴۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ - 21September 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در چهارمین قسمت این برنامه که شب گذشته به‌صورت زنده پخش شد، فیروزآبادی در پاسخ به پرسش مجری برنامه که چرا با وجود تاکید مقام معظم رهبری در ۱۴ سال گذشته مبنی بر افرایش تولید که به اشتغال‌زایی نیز منجر می‌شود، هنوز شاهد تحقق این مهم در کشور نشده‌ایم و موانع بر سر این مسیر چیست؟، اظهار داشت: یکسری موانع در محیط کسب ماند بیمه و مالیات و ... وجود دارد که باید از طریق دولت و حاکمیت برطرف شود. یکی دیگر از موانع نیز فرهنگی و اجتماعی است که باید در فرهنگ کار تجدیدنظر شود.

فیروزآبادی ادامه داد: اکنون از هر سه مرد ایرانی در سن کار، یک نفر جویایی کار نیست. البته باید این موضوع را در نظرگرفت که ثبات در سیاست‌گذاری از طرف حاکمیت می‌تواند به مردم انگیزه کار بدهد. اگر موانع این چنینی از سرراه برداشته شود، مردم خودشان به سمت اشتغال پایدار خواهند رفت.

صندوق ضمانت برای کمک به مشاغل خرد تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود/ بیمه در کشور بسیار دست و پاگیر شده است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد که در حال حاضر بیمه در کشور بسیار دست و پاگیر شده است و به عنوان مثال سازوکار بیمه بیکاری جوانان را به بیکار ماندن تشویق می‌کند.

کمک شرکت‌های دانش‌بنیان به مشاغل خرد
فیروزآبادی با اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتباط آنان با اشتغال، گفت: می‌توان با استقبال از شرکت‌های نوپا به رشد مشاغل خرد کمک کرد، مثلا شرکت‌های استارتاپی می‌توانند به فروش، صادرات و بحث برندینگ کمک شایانی بکنند. ما هرچقدر به این شرکت‌ها میدان بدهیم، آنان می‌توانند به مشاغل خرد به ویژه در مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان کمک بیشتری بکنند.

وی ادامه داد که البته در این مسیر باید به بحث آموزش به‌طور جدی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که تا با همکاری با معاونت علمی بتوانند در این زمینه گام‌های بیشتری بردارند.

تاسیس صندوق ضمانت
فیروزآبادی تاکید کرد که همکاری بانک‌ها با کمیته امداد مطلوب است و این همکاری در سال گذشته بیشتر هم شده است. البته معرفی ضامن هنوز یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم برای گرفتن تسهیلات است و به همین دلیل ما سعی کردیم تا با تاسیس صندوق ضمانت در دو ماه آینده این مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار