دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

امام خامنه‌ای: جنگ تحمیلی صدام علیه ایران نتیجه سیاست نظام سلطه در دشمنی با جمهوری اسلامی بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، جنگ تحمیلی صدام علیه ایران را نتیجه سیاست راهبردی امپراطوری نظام سلطه در دشمنی با جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران ارزیابی کردند.
کد خبر: ۵۴۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰ - 24September 2022

به گزارش خبرنگار امام خامنه‌ای: جنگ تحمیلی نتیجه سیاست نظام سلطه در دشمنی با جمهوری اسلامی بودبین‌الملل دفاع‌پرس، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، جنگ تحمیلی صدام علیه انقلاب اسلامی ایران را نتیجه سیاست راهبردی امپراطوری نظام سلطه در دشمنی با جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران ارزیابی کردند.

ایشان در بخش مهمی از بیانات خود سه عنصر بسیار مهم و تاثیرگذار «قدرت جوشان انقلاب، رهبری بسیار مؤثر امام و خصوصیات فاخر و برجسته ملت ایران» را عامل اصلی تبدیل تهدید جنگ تحمیلی صدام علیه ایران به فرصت بزرگ تاریخی نام بردند. در واقع رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان این مهم خواستار آن شدند تا روایت صحیح و درستی از تاریخ پرشکوه و طلایی دوران دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان منتقل شود.

اما بهتر است که به سه عنصری که امام خامنه‌ای در فرمایشات خود به آن پرداختند اشاره کنیم. نخستین عنصر «قدرت جوشان انقلاب» بود. در واقع پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ضمن تغییر شرایط داخلی کشور، ساختار منطقه و در نگاهی کلی‌تر هژمونی بین‌المللی را با تغییر و تحولی اساسی روبرو کرد و بالطبع آن آمریکا و غرب بزرگترین متحد خود در خاورمیانه و ژاندارم منطقه که ایران باشد را برای همیشه از دست دادند و کشور ما به بزرگترین سد و سنگر دفاعی در برابر سلطه و تجاوزات غرب تبدیل شد.

عنصر دوم «رهبری موثر امام» بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند. در واقع اگر بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نبود نه تنها پیروزی انقلاب اسلامی در ایران امری بسیار دور و تقریبا محال بود که حتی در صورت پیروزی آن در مواجهه و روبرویی با تهاجم صدام آن هم به پشتیبانی نزدیک به ۹۰ کشور از او، شانسی برای مقاومت نداشتیم چه برسد به اینکه همانند امروز دست پر و پیروز از میدان مقاومت در برابر دشمن بعثی بیرون بیاییم.

سومین عنصر «خصوصیات فاخر و برجسته ملت ایران» بود که شاهد رفتار‌ها و انتخاب‌های تاریخی آن‌ها در طول دست کم چهار دهه اخیر بوده و هم اکنون نیز هستیم. ضمن اینکه ملت ایران در تقاوت با سایر ملل دیگر از ویژگی بصیرت، دوراندیشی و دشمن شناسی منحصر به فردی برخودار است که موفق شده تا امروز از تمامی برهه‌های حساس تاریخی کشور و از تمامی پیچ‌های خطرناکی که برای اسلام و انقلاب اسلامی پیش آمده سربلند و پیروز خارج شود.

پس طبیعی است که چنین ملت بزرگ و مقاومتی که در کارنامه طلایی و پرعظمت خود مقاومت و ایستادگی در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله صدام علیه ایران را دارند شایسته بهترین‌ها هستند. ملتی که با اتکاء به سه عنصر ذکر شده تهدید تهاجم صدام کافر به ایران را به فرصتی گرانمایه و ارزشمند برای رشد و گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی کشورمان تبدیل کردند.

نکته دیگر اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی به روایت صحیح و دقیق حوادث و رویداد‌های دوران دفاع مقدسبرای نوجوانان و جوانانی است که بعد از پایان دوران دفاع مقدس متولد شده و ماجرا‌ها و رویداد‌های ان برهه طلایی و تاریخی کشور را فقط از زبان پدران و مادران خود شنیده‌اند. تاکید ایشان از این جهت بسیار مهم و ارزشمند است که رهبر انقلاب به خوبی از ضرورت و اهمیت انتقال مفاهیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جدید باخبر هستند.

فرمانده کل قوا، دفاع مقدس را حادثه‌ای پرهیجان، پرمعنا و پر فایده برای امروز و فردای کشور خواندند. این به این معنا است که شاید در طول عمر یک نسل کشوری با چنین حادثه و رویدادی بزرگ و باعظمت روبرو شوند و قطعا روبرو شدن و درگیری با چنین رویدادی که یک طرف آن تجاوز فردی دیکتاتور و ظالم به نام صدام و طرف دیگر ملتی که هنوز دو سالی از پیروزی انقلاب خود را سپری نکردند قرار دارند. این ملت زمانی که با فرهنگ و معارف دفاع و مقاومت روبرو شده و با ان آمیخته می‌شوند دیگ همان ملت قبل نخواهند بود و به ملتی شجاع، نترس و دشمن شکن تبدیل می‌شوند.

امام خامنه‌ای تحمیل جنگ به ایران را واکنش طبیعی سلطه‌گران جهانی به پیروزی انقلاب اسلامی خواندند. زیرا پس از اینکه این انقلاب به پیروزی رسید شاهد کوتاه شدن دستان استعمارگران و به دنبال آن از بین رفتن پایگاه آمریکا در کشورمان بودیم. همین امر موجب شد تا نفوذ و دخالت همیشگی آنها در کشور به خط پایان خود برسد. این امر قطعا مطابق میل آنها نبود و از همین روی پس از کشیدن طرح‌ها و نقشه‌های فراوان در نهایت جنگی هشت ساله و ویرانگر را با ترغیب صدام جنایتکار بر ملت بزرگ و انقلابی ایران تحمیل کردند.

در پایان باید گفت گنج جنگ بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین دستاوردی بود که ملت بزرگ و فهیم و البته مقاوم و دشمن شکن ایران با اتحاد و انسجام و با یاری گرفتن از خداوند به دست آوردند و از روی است که آرامش و امنیت امروز و فردای کشور را می‌توانیم مدیون ایستادگی‌ها و ازخودگذشتگی‌های حاصل از دوران دفاع مقدس بدانیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها