مدیرعامل پیشگامان بنیاد تعاون بسیج:

توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در بسیج، عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است

«حقی» گفت: اقتصاد دانش‌بنیان از ده سال اخیر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و هم اکنون حدود دو درصد از اقتصاد در کشور توسط دانش‌بنیان‌ها تأمین می‌شود که برای جبران عقب‌ماندگیها باید مدل‌های خاصی را در نظر بگیریم و در مجموعه بسیج نیز در این مسیر حرکت کنیم.
کد خبر: ۵۴۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵ - 21September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، «مهدی حقی» مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج، امروز سی شهریور در همایش آغاز به کار اولین رویداد ملی «تا ثریا» که به همت سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه فجر فارس و دفتر استان فارس شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز برگزار شد اظهار داشت: اقتصاد دانش‌بنیان از ده سال اخیر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و هم اکنون حدود دو درصد از اقتصاد در کشور توسط دانش‌بنیان‌ها تأمین می‌شود که برای جبران عقب‌ماندگی باید مدل‌های خاصی را در نظر بگیریم.

مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج با اشاره به اینکه چالشهایی جدی در حوزه دانش‌بنیان‌ها داریم، گفت: وزن اصلی اقتصاد ما در کشاورزی صنایع و معادن نفت است در حالی که وزن اصلی در دانش بنیان‌ها در حوزه‌های خدمات بازی و سرگرمی و امثال آن است و این یعنی حجم زیادی از مسائل ما عملاً از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها بی‌بهره هستند.

به گفته مهدی حقی چالش دوم در دانش بنیان‌ها این است که مجموعه‌های سرمایه‌گذاران و پشتیبان‌ها به صورت هم افزار عمل نمی‌کنند و این باعث شده آن ظرفیت پشتیبانی آنگونه که باید دست پشتیبان‌ها را نگیرد.

عدم وجود عدالت در دسترسی به منابع چالش سومی است که به گفته حقی، دانش‌بنیان‌ها با آن دست و پنجه نرم می کند.

مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج با بیان اینکه اگر سپاه می‌خواهد اقدامی انجام دهد باید این چالش‌ها را برطرف کند، تاکید کرد: رویدادهای تا ثریا مسیر رفع این چالش‌ها را نشان می‌دهد.

به گفته وی تیم‌های شرکت کننده در این رویداد با حضور در میزهای مذاکره ظرفیت‌های خود را به سرمایه‌گذاران ارائه داده و از عدالت در نوآوری بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: ارائه تیم‌های فناور از دیگر اقداماتی است که در برنامه تا ثریا برای جذب سرمایه گذار و پشتیبان برگزار می شود.

حقی در پایان با بیان اینکه مجموعه پیشگامان در سپاه وظیفه تجاری‌سازی تیم‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مردمی را بر عهده دارد اظهار داشت: حل مسئله از دیگر اقدامات رویدادی ملی تا ثریا است و سرمایه‌گذاران مختلف با طرح این سوالات از سوی دستگاه‌ها و ارگانهای مختلف باید بدانند که چه مسئله‌ای جدی است و باید روی آن متمرکز شد و اینگونه مسیر برای فعالیت و تمرکز دانش بنیان ها فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار