مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

کنگره شعر دفاع مقدس بستری مناسب برای تبیین ارزش‌های جهاد و مقاومت است

«میرصادقی» با تأکید بر اینکه کنگره شعر دفاع مقدس با هدف ترویج اندیشه‌های دفاع مقدس و تقویت ادبیات پایداری، ایثار و شهادت برگزار می‌شود از تمدید این کنگره تا سی‌ام مهر خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ - 22September 2022

«سیده محبوبه میرصادقی» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: هرساله در آستانه هفته دفاع مقدس، این کنگره شعر با هدف ترویج اندیشه‌های دفاع مقدس و تقویت ادبیات پایداری، ایثار و شهادت با مشارکت جامعه شعر و ادب استان برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله استانی جشنواره شعر دفاع مقدس از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حمایت کمیته ادبیات و دفاع مقدس شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان و دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های فعال ادبی اجرا می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به این که فراخوان کنگره در شهریورماه اطلاع‌رسانی شد، گفت:

بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در هفت محور بخش عمومی شعر دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین الملل اسلامی (کشورهای محور مقاومت)، شعر دفاع مقدس با بهره گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان و شعر دفاع مقدس و نقش زنان برگزار می شود.

میرصادقی ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 31 شهریور اعلام شده بود که با درخواست جامعه شعر و ادب، فرهنگیان و دانشگاهیان استان، مهلت ارسال آثار تا سی‌ام مهر تمدید شد.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه استانی واقع در انتهای بلوار شهید بهشتی، انتهای بلوار برادران شهید خلیلی، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی، معاونت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و یا به آدرس الکترونیکی adabiyatedefa@gmail.com و یا از طریق پیام‌رسان‌ها به شماره های ۰۹۰۲۰۰۴۱۹۷۷ و ۰۹۰۲۴۱۵۸۳۴۵ در فضای مجازی ارسال کنند.

دبیر اجرایی جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به شرایط شرکت در این کنگره ابراز داشت: اشعار باید تایپ شده و در قالب فایل word ارسال شوند و محدودیتی نیز از نظر تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.

میرصادقی یادآور شد: اشعار ارسالی به این جشنواره نباید قبلاً در کتاب یا نشریه‌ای منتشر شده باشند و با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شعرا فقط می‌توانند در یک استان در جشنواره شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف در مرحله داوری کنار گذاشته می‌شوند.

مسئول ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان این که در هر بخش یک تا سه اثر برگزیده اعلام می‌شود و از شاعران تجلیل به عمل خواهد آمد، ادامه داد: آثار برتر استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها