نماینده مردم قزوین در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس مصلحان اجتماعی زمانه خود بودند/ عدالت‌محوری تفکر رزمندگان و شهدا

سیاهکلی گفت: امروز اگر تفکر جبهه و دفاع مقدس وارد عرصه اقتصادی شود، قطعاً اقتصاد ما به اوج پیشرفت و شکوفایی خواهد رسید و می‌توانیم بساط بی‌عدالتی و امضاهای طلایی را جمع کنیم.
کد خبر: ۵۴۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰ - 30September 2022

رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مصلحان اجتماعی زمانه خود بودند/ بسط عدالت محور تفکر رزمندگان و شهدا«لطف‌الله سیاهکلی» نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم حفظ و بسط ارزش‌های دفاع‌مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس جانفشانی‌های جمع زیادی از جوانان، زنان و مردان این مرز و بوم بود. اما، ابتدا می‌خواهم تفسیری از شهید و چیستی شهادت ارائه کنم.

سیاهکلی با طرح این سوال که آیا مردان و زنان حاضر در دفاع مقدس رزمنده بودند، یا خیر؟ گفت: هیچکدام از حاضرین در هشت سال دفاع مقدس رزمنده نبودند، بلکه مصلحان اجتماعی زمانه خود بودند،‌ شهدا به عنوان مصلحان جامعه در جهت اصلاح جامعه حرکت کردند و همین موضوع دلیلی شد تا دشمنان جنگ را بر آنان تحمیل می‌کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهدا به دلیل اینکه دشمنان جنگ را بر آنان تحمیل می‌کنند، جامه رزمندگی بر تن می‌کنند، شهدا در واقع مصلحان جامعه محسوب می‌شوند، بر این اساس اگر ما شهید را یک مصلح اجتماعی بدانیم، یقیناً اگر امروز در قید حیات بود به اصلاحات اقتصادی می‌پرداخت.

وی تصریح کرد:‌ اساس حرکت شهدا اصلاح امور جامعه است، در داخل کشور کسانی که رانت، فساد و قاچاق دارند، همگی در تقابل با افکار و روحیات شهدا هستند، بر این اساس معتقدم تفکر شهدا که اصلاحات اساسی در جامعه است باید حاکم شود تا بساط فساد، قاچاق، رانت و سوء استفاده جمع شود.

سیاهکلی ادامه داد: امروز ابزار ایجاد ساختار عدالت محور در دسترس است که این ابزارها همان فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و سامانه‌های هوشمند است، امروز می‌توانیم عدالت را پیاده و بساط امضاهای طلایی را جمع کنیم، به اعتقاد من این محور تفکر دفاع مقدس و رزمندگان و شهدا است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رزمندگان، جانبازان و شهدایِ دفاع مقدس در جهت خیر و سعادت جامعه جانفشانی کردند، تصریح کرد: در دفاع مقدس تعارض منافع در پایین‌ترین حد خود بود، زیرا، دفاع مقدس عرصه جانفشانی بود، اما، در حوزه اقتصادی منفعت طلبان فراوانند و ما با یک جبهه عظیم از مافیا مواجه هستیم.

وی بیان داشت:‌ اگر تفکر جبهه و دفاع مقدس وارد عرصه اقتصادی شود، قطعاً اقتصاد ما به اوج پیشرفت و شکوفایی خواهد رسید و می‌توانیم بساط بی‌عدالتی که توسط عده‌ای خاص ایجاد شده است را جمع کنیم، درواقع باید فناوری‌های مدرن را به عقایدی گره بزنیم که دنیا را وسیله رسیدن به اهداف عالی انسانی می‌داند نه غایت زندگی بشر.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار