دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نقش منافقین در آشوب‌های اخیر

لیدری و نقش رهبری منافقین و رسانه‌های فارسی‌زبانی که به آن‌ها سرویس می‌دهند، نقش اصلی را در آغاز و گسترش آشوب‌های اخیر در کشور بازی می‌کند.
کد خبر: ۵۴۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ - 25September 2022

لیدری منافقین در آغاز و گسترش آشوب‌های اخیرگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: اگر بخواهیم ابعاد و زوایای اغتشاش‌ها و آشوب‌های پیش آمده بعد از ماجرای فوت خانم «مهسا امینی» را مورد بحث و بررسی قرار بدهیم، بسیاری از سر نخ‌ها و مسیر‌ها به منافقین و رسانه‌های فارسی زبانی می‌رسد که ضمن حمایت از فرقه منحوس رجوی، اخبار و رویداد‌های مرتبط با فعالیت‌های آن‌ها را به صورت دائم و پیوسته پیگیری و دنبال می‌کنند.

البته اگر بخواهیم خیلی دقیق و شفاف به ابعاد مختلف این واقعه نگاه کنیم، می‌بینیم که تمامی مقامات و مسئولان کشور با دلسوزی تمام به این ماجرا ورود کرده و با ارائه بیانیه‌هایی نسبت به روشن شدن تمامی ابعاد آن تاکید کرده و خواستار روشن شدن این ماجرا شدند. اما در کمال ناباوری مشاهده کردیم که منافقین، این تروریست‌هایی که دست آنها به خون هزاران ایرانی بی‌گناه آلوده است با برعهده گرفتن لیدری جریان آشوب به دنبال عمق بخشیدن به اغتشاش‌ها و بحران پیش آمده از این ماجرا در سطح کشور هستند.

مسئله دیگر اینکه تا امروز چیزی بیشتر از یک هفته از شروع اغتشاش‌ها و آشوب‌هایی که بعد از فوت خانم «مهسا امینی» نقاط مختلف کشور را دربر گرفته می‌گذرد. این درگیری‌ها که در ابتدا در شهر سقز و به تحریک منافقین و عوامل ضدانقلاب آغاز شد به سرعت و البته با کار فراوان رسانه‌ای رسانه‌های فارسی زبان بیگانه به خارج این شهر کشیده شد. در روز‌های ابتدایی شاهد برخی ناآرامی‌ها و درگیری‌ها در شهر‌های اطراف زادگاه «مهسا امینی» بودیم، ولی با لیدری برخی از سران و جریان‌های منافقین و حمایت رسانه‌های فارسی زبان بیگانه شاهد گسترش آشوب و اغتشاش در شهر‌های دیگر کشور ازجمله در تهران بودیم.

در پی بروز این نارآمی‌ها و آشوب‌ها شاهد بودیم که سر و کله منافقین کوردل ازجمله «مریم رجوی» در مسیر جهت‌دهی خشونت‌آمیز به اعتراضات پیدا می‌شود؛ به همین دلیل هم تحلیل کارشناسان و اهالی فن نشان می‌دهد که جایگاه و نقش منافقین بیش از آن چیزی که تصور می‌شد در این ماجرا پررنگ و قابل توجه است.

این درحالی است که کشف و شناسایی علل و عوامل شروع و گسترش این آشوب و اغتشاش در این شرایط بسیار مفید و موثر است و به جلوگیری از گسترش آن و همچنین به پایان دادن به آن کمک شایانی می‌کند. «مریم رجوی» این عنصر معلوم الحال سازمان منافقین که نزد مردم ایران بسیار منفور است، در نخستین ساعات انتشار خبر فوت «مهسا امینی» با توئیتی ضمن ابراز همدردی با خانواده او خواستار حضور مردم در خیابان‌های کشور و مبارزه با جمهوری اسلامی شده بود.

اما در این میان موضوعی که می‌تواند و باید مورد توجه فراوان مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی قرار بگیرد، نقش رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه در ریختن بنزین بر آشوب‌های اخیر است. در زمینه عملکرد گشت ارشاد و نحوه مواجهه این یگان با دختران و زنان هنجارشکن و بدحجاب، می‌بینیم که در چند وقت گذشته، معاندان و عناصر ضدانقلاب توان بسیار بالایی را در این حوزه اختصاص دادند تا بلکه بتوانند از این مسیر دست به بحران زایی بزنند.

اما متاسفانه بعد از ماجرا‌ها و حاشیه‌های مربوط به فوت «مهسا امینی» شاهد بمباران خبری رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه با نقش آفرینی منافقینی چون «مسیح علی‌نژاد» در رسانه‌های فارسی زبان صدای آمریکا و ایران اینترنشنال با همراهی برخی از به اصطلاح سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته شده عرصه فرهنگ و ورزش کشور که بعضا در خارج از کشور اقامت دارند، بودیم.

موضوع دیگر در این بین نوع خط خبری مزورانه «بی بی سی فارسی» است. این رسانه که در ظاهر ژست بی‌طرفی در انتشار اخبار دارد و همواره در فعالیت‌های خود به دنبال القای این موضوع به مخاطب است که رسانه‌ای حرفه‌ای است، از همان روز نخست ماجرای فوت خانم «مهسا امینی» با پوشش جهت‌دار و معنادار اخبار و رویداد‌های مرتبط قصد داشت اینگونه به مخاطبان دیکته کند که قتلی حکومتی صورت گرفته و مسئولان امر سعی بر این دارند تا بر روی آن سرپوش بگذارند.

اما از آنجایی که رسانه‌های معاند هیچگاه نمی‌توانند ژست بی‌طرفی کامل برای مخاطبان خود بگیرند، اخبار مربوط به توضیحات سران و مقاومت کشور و نیروی انتظامی را یا با تاخیر فراوان منتشر کردند و یا با ارائه تحلیل‌های مغرضانه و هدفمند نهایت سعی و تلاش خود را به کار بستند تا با این شکل از خبررسانی بحران‌سازی کرده و در سطح جامعه التهاب ایجاد کنند.

حال نکته مهم و اساسی اینجاست که این ماجرا نیز همانند تمامی بحران‌های گذشته همچون فتنه ۸۸، آشوب سال‌های ۹۶ و ۹۸ با تحریک و خبرسازی رسانه‌های فارسی زبان بیگانه ایجاد شده و به زودی نیز تمام خواهد شد؛ اما این مردم کشور بویژه فعالان سیاسی و اجتماعی هستند که باید از گذشته درس گرفته و ضمن اینکه خود در دام این بازی‌های رسانه‌ای سقوط نکنند از افتادن مردم در چاه تبلیغات رسانه‌ای دشمن جلوگیری کنند.

در پایان باید گفت در این شرایط حساس و با توجه به آشوب و اغتشاش‌هایی که تحت تاثیر شیطنت‎‌های رسانه‌ای بیگانگان و پشت پرده آن منافقین در برخی از نقاط کشور به صورت محدود ایجاد شده بر مردم غیور و قدرشناس کشور واجب است تا با بصیرت، هوشیاری و دشمن‌شناسی مانع از رسیدن دشمنان و منافقان کوردل به اهداف خود در جهت به آشوب کشاندن بیشتر کشور شوند و با عملکرد درست و اصولی هرچه سریع‌تر و در کمترین زمان ممکن آرامش را به کشور بازگردانند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار