بمباران سنگین مواضع تروریست‌های داعش در شرق عراق

جنگنده‌های ارتش عراق مقر تروریست‌های داعشی را زیر بمباران سنگین قرار دادند.
کد خبر: ۵۴۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ - 25September 2022

بمباران سنگین مواضع تروریست‌های داعش در شرق عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از النشره، جنگنده‌های ارتش عراق در ساعاتی از شامگاه شنبه مقر تروریست‌های داعشی را بمباران کردند.

گفته شده عمده بمباران‌های شنبه شب علیه تروریست‌های داعش متوجه شرق عراق بوده است و این تروریست‌ها در منطقه نارین در ناحیه قره تپه در استان دیاله هدف قرار گرفتند.

هنوز آمار مشخصی از تلفات داعش در جریان این حمله هوایی اعلام نشده است.

دو روز پیش از این نیز، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق از هدف قرار گرفتن مواضع داعشی در جبال حمرین خبر داد.

وی در این ارتباط افزود: جنگنده‌های عراقی، حمله موفقی به یکی از مخفیگاه‌های داعشی در سلسله جبال حمرین داشتند.

رسول تاکید کرد: این حمله در راستای پشتیبانی امنیتی از نیرو‌های مبارزه با تروریسم انجام شد.

با وجود شکست داعش در عراق همچنان بقایای این گروه تروریستی در بخش‌هایی از بغداد، پایتخت و استان‌های دیالی، نینوا، صلاح الدین، کرکوک و الانبار هر از گاهی با استفاده از اصل غافلگیری دست به تحرک و انجام عملیات‌های تروریستی کور علیه شهروندان و نظامیان عراقی می‌زنند.

در مقابل، نیرو‌های نظامی و امنیتی عراق هنوز برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

همچنین به تازگی «احمد موسی»، یکی از فرماندهان نیرو‌های الحشد العشایری از آغاز عملیات امنیتی جدید در منطقه شروین در شرق استان دیالی خبر داده و در این ارتباط گفته است: نیرو‌های الحشد العشایری به منظور تعقیب بقایای عناصر تروریستی داعش، عملیات امنیتی را در روستا‌های منطقه حوض شروین در شرق دیالی آغاز کردند.

موسی افزود: این عملیات به منظور ایمن‌سازی اطراف روستا‌های منطقه حوض شروین، جستجوی پناهگاه‌های تروریست‌ها، اعمال محاصره شدید آن‌ها و تجدید نظر در توزیع نقاط استقرار صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جنایت دیروز داعش در استان دیالی بدون مجازات نمی‌ماند و حشد شعبی و نیز الحشد العشایری نقش مهمی در نابود ساختن هسته‌های باقی مانده تروریست داعش ایفا خواهند کرد.

عصر سه‌شنبه گذشته نیز تروریست‌های تکفیری داعش به یک استادیوم فوتبال در منطقه حوض شروین استان دیالی یورش بردند که باعث شهادت یک نفر و مجروح شدن چهار نفر دیگر شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار