مدیر عالی حرم رضوی خبر داد؛

تشرف بیش از ۱.۳ میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب شهادت امام رضا

فیضی گفت: از صبح روز ۲۹ صفر تا شب شهادت حضرت رضا (ع)، بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر وارد حرم رضوی شدند.
کد خبر: ۵۴۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰ - 26September 2022

تشرف بیش از ۱.۳ میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب شهادت امام رضابه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مصطفی فیضی شامگاه دوشنبه در ارتباط مستقیم با بخش خبری ۲۱ سیما به ارائه گزارشی از آمار ورود زائران به حرم مطهر رضوی پرداخت و اظهار کرد: ظرف ۱۰ روز گذشته شاهد حضور خیل عظیم زائران در شهر مقدس مشهد و حرم مطهر امام رضا (ع) هستیم.

وی به حضور گسترده زائران و عاشقان امام رئوف در حرم رضوی اشاره کرد و ادامه داد: امشب در شب شهادت حضرت قرار داریم و اوج حضور زائران را از امروز صبح شاهد بودیم که آمار ورود زائران از صبح امروز تا این لحظه، تشرف نزدیک به یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر به حرم امام رضا (ع) بوده است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با بیان این‌که با اجرای مناسبت‌های مختلف و عزاداری در ایام پایانی صفر، زائران و مجاوران عشق و علاقه خودشان را به حضرت رضا (ع) ابراز کردند، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها تا شام غریبان دنبال خواهد شد، هرسال در برنامه شام غریبان، خادمان در کنار زائران از پایین پای حرم مطهر وارد صحن و سرا شده و در صحن انقلاب مراسم شام غریبان را بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌کنند.

وی افزود: خوشحالیم که توانستیم خدماتی را به زائران ارائه کنیم، زائرانی که از زیارت اربعین برگشتند و بی درنگ عازم مشهد و حرم امام رضا شدند.

فیضی با بیان این‌که آمار تشرف به صورت روزانه محاسبه می‌شود، اضافه کرد: آمار تشرف به حرم مطهر رضوی از هفته گذشته از روزی ۵۰۰ هزار زائر آغاز شد، روز گذشته ۷۵۰ هزار نفر به حرم رضوی مشرف شده و از صبح امروز نیز حداقل یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر وارد حرم شدند.

وی به برخی خدمات آستان قدس رضوی به زائران در ایام پایانی صفر اشاره کرد و گفت: خدمات پذیرایی در موکب‌هایی از سراسر کشور حتی موکب زائران عراقی، افغانستانی و پاکستانی ارائه شد که روزانه بالغ بر ۵۰۰ هزار وعده پذیرایی به زائران ارائه می‌شد و در کنار آن، اماکنی در حرم مطهر برای استراحت چند ساعته زائران پیش بینی شده بود که زائران از آن استفاده کردند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار