یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی به بهانه سال نوی عبری

شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست، از صبح امروز برای دومین روز متوالی، به بهانه سال نوی عبری، با حمایت نظامیان اشغالگر به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.
کد خبر: ۵۴۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ - 27September 2022

یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی به بهانه سال نوی عبریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، صبح امروز (سه‌شنبه) برای دومین روز متوالی، گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست‌ به بهانه آغاز سال نوی عبری، با حمایت نظامیان صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

به نوشته وبگاه خبری فلسطینی «شهاب»، پیش از ورود گروه نخست شهر‌ک‌نشینان صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی، شمار زیادی از نیروهای نظامی رژیم اشغالگر در مکان‌های مختلف در صحن‌های مسجدالاقصی مستقر شدند تا امنیت شهرک‌نشینانی که برخی از آن‌ها لباس‌های کاهنان یهودی را بر تن دارند، تامین کنند.

در مقابل ده‌ها نفر از زنان و مردان فلسطینی که به «مرابطین» و «مرابطات» (نگهبانان مسجدالاقصی)، معروف هستند، از زمان ادای نماز صبح تاکنون در مسجدالاقصی حضور دارند و با تکبیر بر حق خود در حفظ قبله نخست مسلمانان در قبال پروژه یهودی‌سازی بیت‌المقدس تاکید می‌کنند. شمار زیادی از جوانان فلسطینی نیز در مسجد «القبلی» تحصن کرده‌اند و با سردادن شعار، به جان شهرک‌نشینان و پلیس اشغالگر واهمه می‌اندازند.

شماری از نظامیان صهیونیست بر بالای مصلاهای مشرف به مسجد القبلی، مستقر شده‌اند و شماری از پهپادهای صهیونیستی در حال پرواز بر فراز آسمان مسجدالاقصی هستند. 

تصاویر منتشر شده از صحن‌های مسجدالاقصی نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها جوانان فلسطینی معترض به هتک حرمت به بیت‌المقدس را دستگیر می‌کنند.

مسلمانان برای وحشت انداختن به جان متجاوزان، در حال پخش صدای قرآن از بلندگوهای مصلی‌های مسجدالاقصی هستند.

پلیس رژیم صهیونیستی، صبح امروز برای جلوگیری از حضور فلسطینی‌های بیشتر در صحن‌های مسجدالاقصی و حفظ جان شهرک‌نشینان، مانع ورود نمازگزاران پایین ۴۰ سال شد و شماری از گروه‌های فلسطینی جوان را که تلاش داشتند وارد مسجدالاقصی شوند، سرکوب کرد.

نیروهای اسب‌سوار رژیم صهیونیستی نیز در خارج از مسجدالاقصی از بیم انجام عملیات‌های فلسطینی‌ها در حال بررسی هویت جوانانی است که در خارج از مسجدالاقصی حضور دارند. نیروهای اسب‌سوار این رژیم همچنین در منطقه باب‌العامود در حال جولان هستند.

این در حالی است که گروه‌ها و نیروهای مقاومت فلسطین و فعالان مدنی فلسطین، طی روزهای اخیر با پیش‌بینی یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، خواستار حضور حداکثری در صحن‌های بیت‌المقدس و مقابله با یهودی‌سازی این مکان مقدس شده بودند.

پلیس اشغالگر مجوز حمل سلاح به شهرک‌نشینان داده است

رادیو رسمی رژیم صهیونیستی «کان» یکشنبه پیش اعلام کرد که پلیس در پی هشدارهای متعدد در خصوص با احتمال عملیات علیه شهرک‌نشینان صهیونیست به مناسبت سال نوی عبری به ویژه در شهر قدس، از آن‌ها خواسته دست به سلاح شوند.

پلیس رژیم صهیونیستی از این شهرک‌نشنیان خواسته در ایام اعیاد یهودی با سلاح‌های خود در کنیسه و اماکن عبادی حاضر شوند.

رادیو کان به نقل از رئیس بخش عملیات پلیس رژیم صهیونیستی بیان کرد که هشدارهای زیادی درباره احتمال وقوع عملیات ضدصهیونیستی در ایام عیاد یهودی داده شده است.

مراسم‌های سال نوی عبری از عصر روز یکشنبه پیش آغاز شده و تا شامگاه سه‌شنبه ادامه خواهد داشت. 

قصد حماس برای برگزاری جشنواره‌ای مردمی در نزدیکی مسجدالاقصی

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که قرار است یک جشنواره‌ مردمی تحت عنوان «الاقصی در خطر است» برگزار کند.

خبرگزاری «فلسطین الان» به نقل از برخی منابع اعلام کرد که این جشنواره قرار است ساعت ۱۷:۰۰ عصر روز شنبه آینده برگزار شود.

این منابع تاکید کردند که برگزاری این جشنواره حامل پیام‌های متعددی برای صهیونیست‌ها در سایه تعرضات و حملات گسترده اشغالگران علیه این مکان مقدس است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار