تل‌آویو الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه را برسمیت نشناخت

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه را برسمیت نمی‌شناسد.
کد خبر: ۵۴۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵ - 30September 2022

تل‌آویو الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه را برسمیت نشناختبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم پیوستن چهار منطقه اوکراین به روسیه را برسمیت نمی‌شناسد.

وی همچنین تاکید کرد که این رژیم از حق حاکمیت کی‌یف و تمامیت ارضی آن حمایت می‌کند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نظامیان خود که دارنده تابعیت روسی هستند درباره سفر به روسیه هشدار داده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مراسم امضای اسناد الحاق مناطق جدید به روسیه گفت: «مردم انتخاب خود را انجام داده‌اند. دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا سرنوشت مشترکی با روسیه دارند». وی افزود مردم این مناطق برای همیشه شهروند روسیه می‌شوند.

پوتین در اظهارات آغازین خود، به یاد افراد کشته‌شده در منطقه دونباس که به گفته روسیه از سال ۲۰۱۴ تحت حمله دولت کی‌یف بوده‌اند و عملیات نظامی مسکو در اوکراین بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در این منطقه و به درخواست کمک آن‌ها آغاز شد، یک دقیقه سکوت اعلام کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه با تکرار این که «برای حفاظت از سرزمین خود از هر وسیله‌ای که در اختیار داریم استفاده می‌کنیم»، از رژیم کی‌یف خواست فوراً آتش‌بس کند و به مذاکرات بازگردد.

همه‌پرسی الحاق این مناطق به روسیه از جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شد و تا ۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) ادامه داشت. به گزارش رویترز، مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

بامداد پنجشنبه (۲۹ سپتامبر) رسانه‌های روسی با انتشار نتایج همه‌پرسی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا، اعلام کردند که در تمام این مناطق بیش از ۹۵ درصد مردم خواستار الحاق به روسیه و جدایی از اوکراین هستند.

تحلیلگران بر این باورند که با الحاق این مناطق به روسیه، تحولات در شرق اروپا می‌تواند وارد فاز جدیدی شود. مسکو از این پس هرگونه تعرض به چهار منطقه مزبور را اقدام نظامی علیه روسیه تلقی خواهد کرد و ممکن است واکنش سختی از خود نشان دهد.

پیش از این، شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی از اوکراین جدا و به خاک روسیه ضمیمه شد که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته نشده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار