معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان:

مردم لبنان تسلیم دستورهای سفارت‌های خارجی نخواهند شد

شیخ نعیم قاسم گفت: مردم لبنان تسلیم هیچ‌کس در جهان نشدند و تسلیم سفارت‌های خارجی (آمریکا و عربستان سعودی) و دستورات صادره از سوی آن نخواهند شد.
کد خبر: ۵۴۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱ - 01October 2022

مردم لبنان تسلیم دستورهای سفارت‌های خارجی نخواهند شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان، امروز (شنبه) گفت که باید همه جریان‌های سیاسی در این کشور، بر سر انتخاب رئیس جمهوری توافق کنند که مناسب مرحله کنونی باشد.

پایگاه خبری انصارالله به نقل از قاسم گزارش داد، ایجاد مشکل و به چالش کشیدن مردم، هیچ سودی ندارد؛ زیرا این مردم، تسلیم هیچ‌کس در جهان نشدند و تسلیم سفارت‌های خارجی (آمریکا و عربستان سعودی) و دستورات صادره از سوی آن نخواهند شد.

وی ادامه داد: مشکل لبنان، آمریکاست که در راستای فروپاشی هرچه بیشتر تلاش می‌کند؛ ولی زمینه برای این فراهم نیست که یک شخص وابسته به سفارت‌ها به ریاست جمهوری برسد.

قاسم با بیان اینکه پارلمان منتخب، نماینده واقعی مردم لبنان است، تصریح کرد: باید توافق [بین احزاب] صورت گیرد، ولی آمریکا می‌خواهد شروط خود را تحمیل کند. [آمریکا] پس از اینکه مردم ما طعم آزادی و عزت را چشیدند، این بار خوار و خفیف خواهد شد.

این مقام حزب‌الله با اشاره به اینکه مردم لبنان هیچ دستوری را از آمریکا نمی‌پذیرند، خاطرنشان کرد: آمریکا حزب‌الله را تحریم کرد و سراغ بانک‌ها رفت. مشخص شد که حزب‌الله دارایی خود را با چمدان حمل می‌کند [و در بانک‌ها قرار ندارد]. ما تحت نظارت شما قرار نداریم و روش‌هایی را انتخاب خواهیم کرد که به ما کمک کند در برابر شما پیروز شویم.

وی خطاب به آمریکا گفت: مقاومت تسلیم نمی‌شود. ما موفق شدیم؛ زیرا با خدا بودیم. آنان از تمامی ابزار‌ها استفاده کردند تا وجهه ما را مخدوش کنند و ما را عقب‌مانده و تروریست بدانند. این تبلیغات، به دردشان نخواهد خورد؛ زیرا ما وارد مسیری می‌شویم که منافع بشریت در آن است.

قاسم در پایان، ایجاد بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی را نیز مدیون سه‌گانه ارتش-ملت-مقاومت دانست و گفت که اگر این سه‌گانه نبود، خاک لبنان آزاد نمی‌شد و اگر قدرت حزب الله نبود، لبنان به منابع دریایی خود از جمله نفت و گاز دست پیدا نمی‌کرد.

«سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله هم اخیرا از مردم این کشور خواسته است که از سیاست‌های ایالات متحده در این کشور دوری کنند. وی گفته است: برخی اشتباه می‌کنند که در هر انتخابات یا طرح آتی که برای نجات لبنان است، به دنبال تأمین منافع آمریکا هستند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار