فرمانده کل سپاه:

دشمنان را درهم می‌شکنیم/ شکست برای ملت ایران معنا ندارد

سرلشکر سلامی با بیان اینکه شکست برای ملت ایران بی‌معناست، گفت: آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، سعودی‌ها و آن‌هایی را که از طریق رسانه‌های ویرانگر خود، قلب جوانان‌مان را نشانه گرفته‌اند، درهم می‌شکنیم.
کد خبر: ۵۴۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ - 02October 2022

دشمنان را درهم می‌شکنیم/ شکست برای ملت ایران معنا نداردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در چهارمین دوره مراسم یاد‌ها و نام‌ها که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: رزمندگان ما در دفاع مقدس هرگز در برابر اراده دشمن کرنش نکردند و زرهی که بر تن آن‌ها بود، هرگز پشت نداشت و جبین آن‌ها همیشه رو به دشمن بود؛ هیچ واهمه‌ای هم از هیبت ظاهری و شیطانی دشمن نداشتند و وقتی آرایش جهانی دشمن را می‌دیدند، شادمان می‌شدند و قامت برافراشته‌تر و با گام‌هایی ثابت‌تر پیش‌ می‌رفتند.

سردار سلامی تأکید کرد: به آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، سعودی‌ها و آن‌هایی که از طریق رسانه‌های ویرانگر خود قلب جوانان‌مان را نشانه گرفته‌اند، می‌گوییم که شما را درهم می‌شکنیم و اجازه ورود یک نفر از شما را هم به میهن اسلامی‌مان نمی‌دهیم؛ حتی همین جوانان هم که عملیات روانی دشمنان بر روی آن‌ها تأثیر گذاشته نیز برمی‌گردند و در صف اول مبارزه قرار می‌گیرند؛ ما جوانانمان را می‌شناسیم.

فرمانده کل سپاه خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: هنر ما شکست دادن شماست؛ ما تجربه‌های زیادی در این رابطه داریم و علاوه بر این، رهبری داریم که شما را بار‌ها خلع سلاح کرده است.

وی ادامه داد: شکست برای ملت ایران بی معناست و در دایرةالمعارف سیاسی مردم کشورمان این واژه وجود ندارد. ما راه خود را ادامه می‌دهیم به مردم شریف و صبورمان که همواره می‌درخشند، مباهات می‌کنیم. این روز‌ها موج اقتدار را دیدید و این راهی است که بعد از شهادت حاج قاسم آغاز شده است.

سرلشکر سلامی افزود: این‌ها کسانی هستند که عظیم‌ترین قله‌های این ملت را فتح کردند و اجازه ندادند که سیمای کشور زخمی شود و در این راه نابرابری‌ها را تحمل کردند؛ شهیدان رفتند تا ایران و آبروی‌ ما بماند و در جهان حرمت داشته باشیم و منزلت و شکوه جهانی پیدا کنیم؛ آن‌ها رفتند تا اراده کسی غیر از خودمان نباشد؛ سلب اراده دشمن آزادی است؛ آزادی یعنی گریز از برده‌داری مدرن؛ آن‌ها رفتند تا دشمن به ما نگوید به‌عنوان ایرانی شأن هسته‌ای شدن و حق فرستادن ماهواره را نداریم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: شهدا رفتند تا اینکه کسی نگوید در علم بیوتکنولوژی پیشرفت نکنید و با کسی باید رابطه داشته باشید که ما بگوییم و اینکه کسی نگوید ارزش‌های ما را جاری کن؛ اینکه دشمن نتواند بگوید ناموست را بدون پوشش در جامعه حرکت بده؛ این نبرد اصلی ما در دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: حال آیا می‌توان از این همه دستاورد‌ها و این همه فضیلت و عظمت چشم‌پوشی کرد و آزادی از اسارت قدرت‌ها را از دست داد و جغرافیای آزادشده و مستقل دوباره بخش لاینفک سیاسی قدرت مستکبر شیطانی شود؟ این‌ شاید جزو معدود سرزمین‌هایی باشد که هیچ بیگانه سلطه‌طلبی در آن راه ندارد؛ این گنجینه و دخیره تمام‌ناشدنی دفاع مقدس است که به مردم روح، آرامش، صلابت و جرأت می‌دهد، اما این پایان ماجرا نیست.

سرلشکر سلامی گفت: دشمنان نمی‌خواهند ما مستقل، آزاد و آباد باشیم و قلب‌های ما به یکدیگر پیوند بخورد و بزرگ‌ باشیم. دشمن تغییر آهنگ و زاویه‌های تقرب وسیعی داده و در این رابطه از همه ابزار‌ها استفاده می‌کند؛ اما چه شد؟ ملت ایران‌ تحت هدایت رهبری ایستاد و از فراز تحریم‌ها عبور کرد. قرار بود تحریم‌ها فلج‌کننده باشد و تحریم نسخه تسلیم بود؛ حال آیا این اتفاق صورت‌ گرفته است؟

فرمانده کل سپاه بیان کرد: هر مشکلی که در کشور ما وجود دارد در دیگر کشور‌های غیر تحریمی هم وجود دارد؛ فقر، بی‌ثباتی، عقب‌ماندگی و فلج بودن در کشور‌های غیر تحریمی بسیار وجود دارد؛ اما آیا آنچه در صفحات برنامه‌ریزی راهبردی دشمن علیه مردم کشورمان دیده می‌شود با واقعیت‌های جامعه نسبتی دارد؟ مشکلات وجود دارد؛ اما این‌ها ربطی به اراده دشمن ندارد.

وی اظهار داشت: دشمن از راه تهاجم فرهنگی برای تسخیر قلب و ذهن‌ها و برای پشیمان‌سازی ملت ایران از انقلاب شکوهمند خود با همه ابزار‌ها آمد و هنوز هم هست؛ اما از آن طرف، رود خروشان اربعین را هم می‌بینید. دشمنان می‌خواستند ارزش‌گریزی و اسلام‌گریزی را در قلب جوانان ما جای دهند، ولی دیدیدیم که جوانانی برای دفاع از حرم وارد شدند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: دشمن از بس بر طبل شایعه می‌کوبد، اجازه نمی‌دهد که صدای واقعیت‌ها شنیده شود؛ لذا باید شجاع باشید و بگویید؛ چون ما از دشمن چیزی جز شکست و ضعف ندیدیم. در علم، فرهنگ، سیاست و اقتصاد، دشمن شکست خورده و گریخته است؛ آیا شمایل آمریکا در منطقه با ۲۰ سال گذشته یکسان است؟ من با چشم سر می‌بینم و می‌گویم که شکست خورده‌اند؛ اکنون برای جبران شکست‌ها، تمام شیاطین عالم جنگ احزاب رسانه‌ای را آغاز کرده‌اند. 

فرمانده کل سپاه افزود: دشمنان، نفوذ منطقه‌ای ما را سد راه سیطره خود بر عالم اسلام‌ که مهم‌ترین منطقه جهان است، می‌دانند؛ لذا می‌گویند نفوذتان را قطع کنید؛ چون شما باید فقط دیکته بنویسید؛ ما هم نمی‌توانیم؛ چون هر درسی را بلدیم، جز دیکته نوشتن؛ حال با اغوا و فریب می‌خواهند جوانان ما را به خیابان‌ها بکشانند؛ زیرا این آخرین تدبیر آن‌هاست؛ البته ملت ما کارآزموده هستند و در این رابطه فقط کافی است که دشمن را بشناسیم؛ چون آگاهی همیشه پیروزی می‌آفریند؛ آگاهی هم در ایمان است.

وی‌ تاکید کرد: جوانانی که به خیابان‌ها می‌آیند، متأسفانه مورد صید دشمن قرار گرفتند و عملیات روانی بر آن‌ها مؤثر بوده است؛ اما من می‌گویم که شما فرزندان این‌ ملت هستید و وقتی دفاع می‌کنیم، از همه حتی آن‌هایی هم که فریب دشمن را خوردند و ما را دوست ندارند، دفاع می‌کنیم؛ در واقع وقتی برای عزت این سرزمین می‌جنگیم به شناسنامه کسی نگاه نمی‌کنیم؛ ما شما را دوست‌دار خود می‌دانیم و اجازه نمی‌دهیم که دشمن شما را شکار کند.

سرلشکر سلامی در پایان خطاب به جوانان گفت: به موقعیت خود توجه کنید؛ آن‌هایی که از ناامنی در این کشور شادمان می‌شوند، دشمنان واقعی شما هستند؛ آن‌ها کسانی هستند که روزگاری ثروت مادی و معنوی ما را بردند؛ آن‌ها آمده‌اند که باز‌گردند؛ اما ملت ایران بسیار آگاه، بصیر، مطمئن، غنی و قوی هستند و صحنه را پر کردند؛ ما خاک پای آن‌ها هستیم و ذبح شدن برای این ملت، پیشرفت جامعه و خنثی کردن کید دشمن و خاموش کردن شعله‌های آتش دشمنان، بزرگترین آرزوی ماست.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها