تشریح جزئیات جلسه غیر علنی مجلس با حضور مسئولان امنیتی کشور/ ضربه سخت سپاه به تجزیه‌طلب‌ها حجم اغتشاشات را کاهش داد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات جلسه غیر علنی مجلس با مسئولان امنیتی پرداخت.
کد خبر: ۵۴۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷ - 02October 2022

تشریح جزئیات جلسه غیر علنی مجلس با حضور مسئولان امنیتی کشوربه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سید نظام‌الدین موسوی» سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه غیر علنی اظهار داشت: بعد از اتفاقات و رخدادهایی که در دو هفته اخیر شاهد بودیم امروز مجلس در اولین جلسه، یک جلسه غیر علنی با حضور چند تن از مسئولان امنیتی برگزار کرد، در این جلسه وزیر کشور حضور پیدا کرد و گزارشی از رخ دادها ارائه داد فرمانده انتظامی هم مدعو دیگر بود که ایشان هم توضیحات مفصلی ارائه کردند.

موسوی با بیان اینکه گزارش فرماندهی انتظامی کل کشور در خصوص خانم امینی و نحوه برخورد فراجا با اغتشاشگران ارائه بود، گفت: همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم گزارشی ارائه داد و موضوع را از زاویه بین المللی تحلیل کرد، در ادامه رئیس کمیسیون شوراها گزارشی را در خصوص خانم مهسا امینی اعلام کرد و قول داد که گزارش کامل تا پایان هفته به سمع و نظر مردم برساند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این برخی نمایندگان به نطق پرداختند و نظر مجلس را در خصوص اغتشاشات بیان کردند. در جمع بندی جلسه باید گفت موضوعات دو هفته اخیر دو بخش جداگانه دارد، بخش اول مربوط به درگذشت خانم امینی است که در این خصوص همه مسوالان ارشد کشور تاکید کردند همانطور که ما بر اجرای احکام اسلام مسر هستیم مانند حجاب و باید نسبت به آن اهتمام داشت، اما در عین حال باید نسبت به جان انسان ها هم تقید داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بنابراین به محض وقوع اتفاقی که در خصوص خانم امینی رخ داد مسئولان ارشد با تشکیل کارگروه، دستور بررسی موضوع را دادند، همین امروز فرماندهی محترم انتظامی کشور در تشریح اقداماتی که در خصوص فوت خانم امینی داشتند، گفتند که من به مسئولان انتظامی تهران بزرگ تاکید کردم که فرض کنید این مسئله مربوط به دختر خود من است.

موسوی بیان داشت: فرماندهی نیروی انتظامی پیگیری های لازم را در بیمارستان داشتند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک بخش دیگر از ماجرا که مربوط به شروع به آشوب در کشور بود قسمت دوم گزارشات مدعوین را شامل می‌شد، در این بخش صحبت های آقایان ناظر بر این بود که برخی از گروه‎‌های سازمان یافته فوت خانم امینی را بهانه‌ای برای آشوب در کشور کردند، اما نیروهای امنیتی و انتظامی تفکیکی بین بازداشت شدگان داشتند.

موسوی گفت: چند دسته در این آشوب ها ورود داشتند، ابتدا بخشی از مردم بودند که به دلایل عاطفی در آشوب ها حضور داشتند این دسته از افراد بیشتر مربوط به روز های اول فوت خانم امینی بود. اما بخش دیگر کسانی بودند که به شکل سازمان یافته با خارج از کشور ارتباط داشتند و از سلاح های سرد و گرم زیادی استفاده کردند

رئیس سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: بخش دیگر کسانی بودند که در شبکه های اجتماعی سازمان یافته بودند و تحت تاثیر هیجانات وارد اغتشاشات و درگیری ها شدند.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهی انتظامی و معاون عملیات سپاه تاکید داشتند که لیدرها مشخص شده‌اند، در شمال عراق عملیات سنگینی را سپاه داشت و بر اساس گزارشات مجلس از مدت ها قبل مقر هایی که ضد انقلاب نیروهای عملیاتی خود را در آن مستقر می کردند مورد هدف ضربات سنگین سپاه قرارگرفتند و حجم سنگین از اغتشاشات مسلح کمرنگ شد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها