عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جهاد تبیین باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی و گفتمان شود

رحیمی‌جهان‌آبادی با بیان اینکه پیشبرد جهاد تبیین با تصویب قانون و اقدامات رسمی دولتی امکان‌پذیر نیست، گفت: جهاد تبیین باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی و گفتمان شود.
کد خبر: ۵۴۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۴ - 06October 2022

جنگ رسانه‌ای در جهان علیه جمهوری اسلامی در جریان است/ خدمات جمهوری اسلامی به زنان هیچ‌جا بیان نمی‌شود/ این مردم، همان مردم دوران دفاع مقدس هستند«جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص توجه ویژه به جهاد تبیین اظهار داشت: در‌خصوص هر یک از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی یک سوء برداشت وجود دارد که این سوء برداشت منجر می‌شود، برخی تصور کنند که بعد از بیانات معظم‌له بلافاصله باید اقدامات رسمی دولتی و حاکمیتی صورت بگیرد.

خطاب امام خامنه‌ای در جهاد تبیین همه ملت ایران است

رحیمی‌جهان‌آبادی ادامه داد: معتقدم خطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهاد تبیین خطاب به همه ملت ایران و آحاد افراد جامعه است، از یک معلم در کلاس درس گرفته تا یک نماینده مجلس در صحن مجلس شورای اسلامی باید خدمات انقلاب اسلامی را شرح دهند و زوایای مثبت اقدامات و خدمات نظام به سمع و نظر مردم رسانده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشبرد جهاد تبیین از این حیث خیلی با تصویب قانون و اقدامات رسمی دولتی امکان‌پذیر نیست، گفت: جهاد تبیین باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی و گفتمان شود.

افراط و تفریط در موضوعات مختلف آسیب فعلی کشور است

وی با اشاره به اینکه ما نمایندگان مجلس عادتی مبنی بر نقد عملکرد دیگر مسئولان و تذکر دادن به آن‌ها را داریم، تصریح کرد: توقع رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که به همان اندازه‌ای که هر مسئول ایرانی کمبود‌ها و نقاط ضعف را می‌بیند، دستاورد‌ها و خدمات را برای دیگران تشریح کند، این حرف، حرف کاملاً درست و کارشناسی شده‌ای است، آسیبی که اکنون در جامعه وجود دارد، افراط و تفریط نسبت به موضوعات مختلف است.

رحیمی‌جهان‌آبادی ادامه داد: عده‌ای در جامعه فقط ضعف‌ها و کمبود‌ها را بیان می‌کنند و عده‌ای دیگر هم در جامعه حاضر به پذیرش این موضوع نیستند که در جامعه مشکلات و نقاط ضعف وجود دارد که این رویکرد هم غلط است، ما جامعه‌ای همانند بسیاری از جوامع انسانی دیگر با نقاط قوت و ضعف داریم.

هر حکومتی ضعف و نقاط قوتی دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هر حکومتی ضعف و نقاط قوتی دارد و بهترین شیوه جهاد تبیین این است که مسئولان با مردم صادقانه صحبت کنند، هم صادقانه مسائل، مشکلات و کمبود‌ها را بشنویم و هم صادقانه خدمات انجام شده توسط خدمتگزاران نظام را بیان کنیم. بنده در حوزه انتخابی خودم از شرایط موجود انتقادات زیادی دارم، اما از طرف دیگر زمانی که نقطه قوت جامعه را بیان می‌کنم مردم به مراتب راحت‌تر می‌پذیرند.

وی افزود: اگر مسئولی باشد که صرفاً بخواهد خوبی‌ها و نقاط مثبت نظام را بیان کند و ضعف‌ها را از مردم نپذیرد بنظرم مردم نسبت به او بی اعتماد شده و حرف‌هایش را قبول نمی‌کنند، اکنون جنگ رسانه‌ای در جهان علیه جمهوری اسلامی در جریان است تا هیچ نقطه مثبتی از نظام جمهوری اسلامی به گوش مردم نرسد؛ که جهاد تبیین در این شرایط بسیار موثر و کارا است.

رحیمی‌جهان‌آبادی با تاکید بر اینکه هجمه بسیار زیادی از سمت رسانه‌های معاند در خصوص وضعیت زنان در ایران وارد می‌شود، اظهار کرد: خدماتی که نظام درخصوص افزایش میانگین و معدل نیرو‌های نخبه و تحصیل کرده زن انجام داده است در هیچ جا بیان نمی‌شود. همچنین افزایش تعداد پزشکان، مهندسان، متخصصان، استادان دانشگاه، چهره‌های برتر شاخص علمی در سطح جهان مواردی است که در جهاد تبیین باید مورد توجه قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۲۴ سال است که عضو هیئت علمی دانشگاه هستم که به عینه رشد چشمگیر زنان در بخش‌های مختلف علمی را مشاهده می‌کنم، ولی متأسفانه هیچکس اینگونه مسائل را بیان نمی‌کند، جهاد تبیین در واقع بیان این حقایق است.

وی در آسیب‌شناسی نسبت به اغتشاشات اخیر کشور بیان داشت: اگر بخواهیم اغتشاشات را آسیب‌شناسی کنیم، باید مباحث مفصلی در خصوص عدم تبیین خدمات نظام، دفاع بد از نظام، عدم گفت‌وگو با مردم و نشنیدن خواسته‌ها و مطالبات مردم بپردازیم، جمع همه این موارد است که تبدیل به اغتشاشات خیابانی و سوءاستفاده دشمن خواهد شد.

رحیمی‌جهان‌آبادی تصریح کرد: این مردم همان مردمی هستند که هشت سال دفاع مقدس را اداره و سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه را اداره کردند، این مردم تغییری نداشته‌اند و اکنون هم اگر فرزندانشان در خیابان‌ها اعتراض دارند به دلیل عدم تبیین صحیح موضوعات از سمت مسئولان و برنامه‌ریزی‌های دشمن است.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها