معاون هماهنگ‌کننده سپاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

برخی دستگیرشدگان اغتشاشات دروغ‌های فضای مجازی را واقعیت فرض کرده‌اند

سردار نقدی گفت: وقتی نظرات برخی افراد دستگیرشده در اغتشاشات را ریشه‌یابی می‌کنیم، مشخص می‌شود که همه آن‌ها در قالب مطالب دروغی است که در فضای مجازی نسبت داده شده و فرد هر دروغی را که گفته شده، مانند واقعیت فرض کرده است.
کد خبر: ۵۴۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۳ - 05October 2022

برخی دستگیرشدگان اغتشاشات دروغ‌های فضای مجازی را واقعیت فرض کرده اندسردار «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره بزرگداشت روز سرباز اظهار داشت: وقتی در خصوص تعیین روزی به نام «سرباز» در تقویم کشور خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی گردش کار شد، ایشان تأکید کردند که همه روز‌های سال روز سرباز است.

سردار نقدی افزود: خدمت وظیفه عمومی در همه کشور‌ها همگانی نیست و اینکه امروز برخی می‌گویند سربازی به این‌گونه حذف شده و سرباز حرفه‌ای استخدام کنیم، از روی فهم غلط است؛ چراکه در اسلام دفاع نظامی امر همگانی بوده و همه باید در آن مشارکت کنند؛ در جمهوری اسلامی هم فلسفه سربازی همان فلسفه بسیج است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به اینکه در زمان تهاجم دشمن اگر نیروی نظامی و مردان به تعداد کافی نباشند، حتی بر زنان و کودکان و سالمندان هم دفاع واجب می‌شود، گفت: امر دفاع به این سادگی نیست و نیاز است قبل از آن‌که اتفاق بیفتد، یک حداقل سازماندهی و آموزش برای عموم مردم انجام شود؛ بر این اساس، بخشی از این کار به‌صورت داوطلبانه در بسیج انجام می‌شود؛ اما بخش مهم‌تر آن در قالب خدمت دوره سربازی به‌عنوان یک آموزش، تمرین و سازماندهی باید وجود داشته باشد.

وی همچنین عنوان کرد: سربازان عزیز باید با شناخت واقعی و درست از نظامی که برای آن خدمت می‌کنند در این مدت چند ماه، سربازی را ادامه دهند تا انگیزه خدمت و روحیه درست خدمت کردن در آن‌ها حفظ شود. سربازان بدانند همان‌گونه که شهید سلیمانی فرمود «جمهوری اسلامی ایران حرم است»، خدمت آنان هم در دفاع از این حرم است و البته نقش مسئولان و فرماندهان در رابطه با تبیین و روشنگری نسبت به این موضوع بسیار مهم است تا سربازان احساس پوچی یا کم انگیزگی نکنند.

سردار نقدی سپس با اشاره به رهاشدگی فضای مجازی در کشورمان و تلاش دشمن در این فضا برای القای ضعف و ناکارآمدی نظام اسلامی، گفت: مردم با دو نوع جمهوری اسلامی ایران مواجه هستند؛ یکی در فضای واقعیت در حال پیشرفت و عبور از گردنه‌های سخت و نفوذ به جای جای جهان و کسب دستاورد‌های بزرگ علمی، دفاعی، سیاسی و...، و دیگری ایرانی که پر از جنایت، خیانت، ظلم و فروپاشی اجتماعی است که همه چیز در آن پایان یافته و در حال فروپاشی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به تفکرات و اعتقادات بعضی از  افرادی که در اغتشاشات اخیر بازداشت شده بودند، بیان کرد: برخی نظرات بی‌پایه این افراد شاید اگر بیان شود، خنده‌دار خواهد بود، اما وقتی ریشه‌یابی می‌شود، همه آن‌ها در قالب مطالب دروغی است که در فضای مجازی نسبت داده شده و فرد بدون مراجعه به آن مرجع یا کتاب و سخنرانی، هر دروغی را که گفته شده، مانند واقعیت فرض کرده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها