دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شیعه انگلیسی ابزار غربی‌ها برای تضعیف محور مقاومت

درحالی که اتحاد بین شیعیان ایران و عراق روز به روز مستحکمتر و تجلی این همگرایی در مراسم پرفیض اربعین حسینی (ع) در اوج نمایان می‌شود، دست‌های پنهان غرب و اذناب منطقه‌ای آن مثل گذشته دست بکار شده‌اند با ایجاد تفرقه بین دو ملت، منطقه را طبق حکمرانی خود اداره کنند.
کد خبر: ۵۴۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۶ - 07October 2022

شیعه انگلیسی ابزار غربی‌ها برای تضعیف محور مقاومت

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: دشمنان مردم ایران و عراق سال‌ها است که با اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه در بین دو ملت کمر به نابودی اتحاد شیعیان بسته‌اند تا این سلاح قدرتمند محور مقاومت را از سر راه خود بردارند. کشور‌های غربی به سرکردگی آمریکا و انگلیس که اقتدار جهان اسلام را تهدیدی برای پیشبرد نقشه‌های شوم خود در منطقه می‌دانند، با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای خود سعی دارند ملل اسلامی را به جان هم انداخته و از این آشوب‌ها به نفع خود بهره‌برداری کنند. از آنجا که ایران و عراق در چارچوب محور مقاومت، نقشه‌ها و دسیسه‌های غرب در منطقه را به شکست کشانده‌اند، به همین منظور جبهه عبری-عربی-غربی سعی دارد با ایجاد تفرقه بین شیعیان ایرانی و عراقی و قرار دادن آن‌ها در مقابل دولتمردانشان، روابط بین دو ملت را برهم بزنند. دادن برخی شعار‌های تفرقه‌افکنانه در اعتراضات اخیر عراق از سوی برخی عناصر نفوذی که هدفی جز ایجاد اغتشاش و ناامنی ندارند، بخشی از پروژه‌ای است که از سوی این مثلث شوم برای ضربه زدن به روابط تهران و بغداد در حال اجراست.

الوفت گزارش می‌دهد: تلاش آمریکا و انگلیس برای تحریک افکار عمومی شیعیان عراقی بر این اساس انجام می‌شود که به عراقی‌ها اینگونه القا کنند که حضور ایران در عراق نه برای کمک به کشورشان بلکه برای کنترل بغداد برای تامین منافع خود است. این سناریو که در سال‌های اخیر بار‌ها از سوی دشمنان دو ملت در دستورکار قرار گرفته است، این روز‌ها با شروع اعتراضات پراکنده در عراق و ایران بار دیگر مجال جولان دهی پیدا کرده‌اند تا با دامن زدن به اختلافات دو ملت، اهداف خود را محقق کنند.

این درحالی است که روابط بین مردم دو کشور همسایه روز به روز در حال تقویت است و نمونه آنرا در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) که هر ساله میلیون‌ها عاشق و دلداده اهل بیت پیامبر (ص)، از ایران به سمت کربلا راهی می‌شوند و استقبال گرم شیعیان عراقی از ایرانی‌ها شاهد بوده‌ایم. از سوی دیگر، ایران نیز سالانه میزبان هزاران زائر عراقی است که برای زیارت به بارگام امام رضا (ع) در مشهد مقدس مشرف می‌شوند و ایرانی‌ها نیز به رسم مهمان نوازی، از عراقی‌ها پذیرایی می‌کنند. به خاطر همین روابط گرم بین شیعیان دو ملت است که آمریکا و ایادی آن در منطقه سعی دارند با تفرقه افکنی بین دو کشور، اجازه ندهند این دو ملت که بازو‌های قدرتمند محور مقاومت در منطقه به شمار می‌روند بیش از این در یک جبهه واحد قرار گیرند.

رد پای شیعه انگلیسی

تفرقه بین شیعیان ایران و عراق توسط رسانه‌ها که از اتاق فکر‌های لندن مدیریت می‌شود، با هدف از بین بردن اعتقادات مرسوم بین شیعیان است که به مذاق غربی‌ها خوش نمی‌آید. از اینرو، مقامات انگلیس با سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی که در این زمینه انجام داده‌اند درصدند تا شیعه مدنظر خود راکه از چند سال پیش با نام «شیعه انگلیسی» شناخته می‌شود به مردم منطقه تحمیل کنند. شیعه‌ای با تفکرات غربی که همچون فراماسون‌های قرن نوزدهم نقش پیاده نظام انگلیسی‌ها را بازی می‌کند تا برنامه‌های استعماری بریتانیا را در کشور‌های اسلامی به ویژه در بین کشور‌های شیعه مذهب اجرایی کند.

جریان شیعه انگلیسی دور شدن از اسلام سیاسی و نزدیک شدن به جهان غرب و رژیم صهیونیستی را به عنوان یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند مشکلات شیعیان را حل کند، در بین جوانان رواج می‌دهند. به عبارتی، شیعه انگلیسی ادامه راه همان «اسلام آمریکایی» است که امام خمینی (ره) بار‌ها به آن اشاره کرده بودند و اکنون در کالبد شیعه انگلیسی تجسم یافته است.

استعمار پیر که در قرون گذشته با ایجاد تفکر وهابییت و جریان ها‌ی تکفیری در سرزمین حجاز و سپس توسعه آن به دیگر ممالک اسلامی، سعی کردند بین شیعیان و سنی‌ها در منطقه تفرقه بیندازند و متاسفانه در این برنامه نیز موفقیت‌هایی را کسب کردند و در ادامه همین دسیسه‌چینی‌ها، این بار تلاش می‌کنند در بین شیعیان منطقه هم این سناریو را عملی کنند، زیرا در دو دهه گذشته علی رغم لشگرکشی غربی‌ها به رهبری آمریکا به جغرافیای جهان اسلام و تلاش برای تجزیه کشور‌های منطقه و ایجاد خاورمیانه جدید، این نیرو‌های متحد محور مقاومت بودند که طرح‌های پرهزینه غربی‌ها را نقش بر آب کردند و فتنه بزرگ تکفیری‌ها در عراق و سوریه، آشوب سازی در لبنان، جنگ در یمن و طرح معامله قرن در فلسطین را تماماً ناکام گذاشتند.

تلاش مذبوحانه غرب و هم‌پیمانان آن برای اختلاف در بین ملت ایران و عراق با اقدامات کلیشه‌ای، درحالی است که این دو کشور در سال‌های اخیر در منطقه بایکدیگر همکاری‌های گسترده‌ای داشتند و دور کردن آن‌ها از همدیگر کار سختی است. شیعیان ایران و عراق در سال‌های گذشته دوشادوش یکدیگر در مقابل تروریست‌ها در سوریه و عراق جنگیدند و اتحاد قوی خود را در عرصه نبرد هم به جهانیان نشان دادند. تلاش غربی‌ها برای دور کردن عراق از ایران درحالی است که ایران به عنوان بزرگترین کشور شیعه در جهان، بدون هیچ چشم داشتی از سوی ملت‌های منطقه همواره در کنار آن‌ها ایستاده و از هیچ اقدامی برای کمک به آن‌ها دریغ نکرده است و برخلاف عملکرد آمریکایی به دنبال استعمارگری در عراق و دیگر کشور‌های اسلامی نیست. همین مسئله را سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هم در سخنرانی اخیر خود به صراحت خطاب به مردم منطقه گفت که قسم می‌خورد ایران هیچ چیزی از آن‌ها نمی‌خواهد و هیچ چشم‌داشتی به منابع آن‌ها ندارد.

به خدمت گرفتن امپراتوری رسانه‌ای

انتشار اخبار کذب در فضای مجازی از سوی رسانه‌های لندنی و سعودی برای تحریک عراقی‌ها بر علیه ایران، با هدف اختلاف افکنی بین دو ملت انجام می‌شود تا تخم نفاق را در منطقه پاشیده و دو طرف را در مقابل همدیگر قرار دهند. مدیریت و مهندسی افکار عمومی و جهت دادن آن‌ها به سمت همسویی با برنامه‌های غرب و متحدانش در فضای مجازی، جنگ نرمی است که برای ضربه زدن به محور مقاومت انجام می‌شود.

مثلث شرارت عبری-غربی-سعودی که از اتحاد استراتژیک ایران و عراق حول محور امام حسین (ع) و اهل بیت پیامبر (ص) وحشت دارد و این روابط قوی را تهدیدی برای اجرای توطئه‌های خود می‌داند، برای ایجاد تفرقه بین ایران و عراق همه قدرت رسانه‌ای خود را به خدمت گرفته تا در روابط مستحکم دو همسایه خلل ایجاد کند. تلاش برای خارج کردن اقتصاد عراق از تعامل با ایران و جایگزین کردن سعودی‌ها به جای آن، سیاست دامن زدن به اختلاف بین عرب و عجم و از همه مهمتر به حاشیه راندن مراسم اربعین که بزرگترین اجتماع جهانی است و شیعیان جهان را با هر نژاد و قومیتی که باشند گردهم جمع می‌آورد، طرح‌هایی است که از سوی دشمنان با جدیت پیگیری می‌شود.

اما تلاش جبهه معاندان برای دور کردن ملت‌های ایران و عراق از یکدیگر همچون پروژه داعش، شکست خواهد خورد و همانگونه که شیعیان دو کشور در اجتماع باشکوه اربعین با اقتباس از نهضت حسینی (ع) توطئه‌های آمریکا و عمال منطقه‌ای آنرا خنثی کرده‌اند، در جنگ نرم و رسانه‌ای نیز پاسخ قاطعانه‌ای را به تفرقه‌افکنی دشمنان دو ملت خواهند داد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار