مخبر در بدو ورود به مسکو:

ایران جایگاه ویژه‌ای به لحاظ ترانزیت دارد

معاون اول رییس گفت: ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با پانزده کشور و همچنین همجواری با دریای خزر در شمال و خلیج فارس در جنوب، جایگاه ویژه‌ای به لحاظ ترانزیت دارد.
کد خبر: ۵۴۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ - 05October 2022

ایران جایگاه ویژه‌ای به لحاظ ترانزیت داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمد مخبر در بدو ورود به مسکو در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: توسعه و ارتقاء همکاری با کشور‌های همسایه از راهبرد‌های جدی دولت است و در این میان کشور روسیه از جایگاه خاصی برخوردار است و با سفر‌های متقابل روسای جمهور دو کشور، پایه گذاری خوبی در تعمیق روابط صورت گرفت.

وی با بیان اینکه دریای خزر و کشور‌های حاشیه این دریا به لحاظ سیاسی، اقتصادی، امنیتی و محیط زیست دارای اهمیت فراوان هستند، تصریح کرد: ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با پانزده کشور و همچنین همجواری با دریای خزر در شمال و خلیج فارس در جنوب، جایگاه ویژه‌ای به لحاظ ترانزیت دارد.

مخبر با اشاره به توافقات اولین نشست مجمع اقتصادی خزر و همچنین توافقات صورت گرفته میان سران کشور‌های حاشیه خزر در ششمین اجلاس، خاطرنشان کرد: بخشی از این توافقات اجرایی شده و بخشی نیز نیازمند پیگیری است که باید اجرای این برنامه‌ها را سرعت ببخشیم و امیدوارم مردم ایران و روسیه و سایر کشور‌های حاشیه خزر از این ارتباطات به خوبی بهرمند شوند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار