نماز وحدت در شهرکرد اقامه شد

با آغاز هفته وحدت نماز وحدت با حضور جمعی از مسئولان استان چهارمحال و بختیاری و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد اقامه شد.
کد خبر: ۵۴۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ - 06October 2022

نماز وحدت در شهرکرد اقامه شدبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، با آغاز هفته وحدت نماز وحدت با حضور جمعی از مسئولین استان چهارمحال و بختیاری و به امامت حجت الاسلام والمسلمین نکونام در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد اقامه شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری امروز با اقامه نماز وحدت در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد ضمن آرزوی توفیق برای نمازگزاران اظهار داشت: خداوند همه شما خوبان را جزء یاران واقعی حضرت مهدی (عج) قرار می‌دهد.

وی ضمن گرامیداشت روز نهم ربیع الاول و آغاز امامت و ولایت حضرت حجت (عج) افزود: جمع نماز گزاران برای تجدید عهد پیمانی مجدد به عنوان یک منتظر با منتظراست، شما لباس انتظار بر تن دارد و تبعا منتظرید تا حضرت حجت (عج) برسد و زمینه ظهور و فرج حاصل شود و جهان پر از عدل و داد شود.

نکونام گفت: شما عزیزان معنای درستی از انتظار دارید و مثل بعضی‌ها که در این جهت بی بصیرت هستند و اهل دنیا هستند و تن به سختی‌های دروران انتظار نمی‌دهند نیستید.

این مسئول عنوان کرد: آن‌هایی که انتظار را وازدگی، انفعال و نشستن و نظاره گری و به عکس انتظار را میدان دادن به کفر و استکبار معنا می‌کنند، می‌گویند وجود نازنین امام زمان (عج) باید بیاید و هیچ کاری نباید کرد پس باید نشست تا هرچه می‌توانند ظلم کنند؟

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: آن‌ها می‌خواهند ظلم کنن، خون بریزند، جنایت کنند و تعادل جهان را بهم بزنند تا زمینه برای ظهور فراهم شود، این نگاه‌ها دارای معانی غلطی است.

وی ادامه داد: منتظر واقعی مجاهد، مبارز، یک چهره پویا، تلاشگر، مقاوم و ایستا در برابر ظلم و ستم و استکبار جهانی است.

نکونام با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در باب فرج عنوان کرد: انتظار حاصل نمی‌شود مگر اینکه شما غربال شوید حق و باطلتان از یکدیگر جدا شود و صف شما مشخص شود، انواع آزمایش‌ها باید پشت سر گذاشته شود تا شقی و سعی مشخص شود.

وی متذکر شد: انسان‌ها در عرصه مبارزه و جهاد غربال می‌شود، در زمانی که مستکبرین محکم ایستادند و در برابر شما غرش می‌کنند و فریاد می‌زنند و می‌خواهند صف مومنین را متشنج کنند و از هم بپاشند و ایمان را از جامعه بگیرند، مومن باید مقاومت کند و به صف دشمن بزند و جلوی آن‌ها بایستد و این همان جهاد است.

نکونام گفت: غربال شدن در عرصه‌های تن پروری و تن آزایی نیست، همین فتنه‌های امروز آدم را غربال می‌کند، چه افرادی که در دوره ۴۳ ساله انقلاب اسلامی غربال شدند، در همین فتنه گذشته چقدر کسانی بودند که کم آوردند و بی بصیرتی از خودشان نشان دادند و با دشمن و صف دشمن همراهی کردند و غربال شدند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آزمایش یعنی همین که آدم بتواند قدرت تحلیل داشته باشد و صف باطل را از حق و صف اغتشاش گر و فتنه گر را از بسیجی تشخیص دهد، پلیس را نیروی مردمی معرفی بکند نه اغتشاشگری که مسجد، قرآن، را آتش می‌کشد و نظم و امینت جامعه را برهم می‌زند.

نکونام با بیان اینکه میدان برای اعتراض باز است افزود: اعتراض‌های مردمی صورت گرفته و نتیجه هم داده است، خیلی ها آمدن اعتراض کردند و شعار تند هم دادند، حرف‌هایشان را زدند و دولت خواسته‌های آن‌ها را شنیده و به خواسته‌های آن نیز توجه کرده است.

وی بیان داشت: دشمن بهانه‌ای را جور کرد و عده‌ای نیز آب به آسیاب دشمن ریختند و با بی‌بصیرتی کشور و نظام جمهوری اسلامی را به چالش کشیدند، این‌ها بی‌بصیرتی است و غربال‌ها در همین مواقع رخ می‌دهد.

نکونام گفت: انسان باید دنبال وفق دادن خود با امام زمان (عج) و به دنبال خودسازی و تحقق آرمان‌های امام عصر باشد، خودسازی و تربیت به عنوان منتظر واقعی به عنوان مجاهد فی سبیل الله بصیرت را در انسان افزایش می‌دهد.

این مسئول متذکر شد: هر کسی که منتظر واقعی باشد فرج برای آن حاصل شده است، یک انسان مجاهد با بصیرت وقت شناس که منتظر واقعی باشد فرج برای آن حاصل شده است و در اوج ایمان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها