جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح کرد؛

لزوم آماده سازی زنان و جوانان برای مواجهه با جنگ‌های نوین/ بازدارندگی دفاعی کشور حاصل دفاع مقدس است

امیر سهرابی با اشاره به نقش ویژه زنان در دفاع مقدس گفت: فضای تبلیغات برای متقاعد کردن افراد و ترغیب اذهان، جنگ‌ها را اداره می‌کند که باید برای چنین جنگ‌های هوشمند و مجازی آماده باشیم و رزمندگان این عرصه را تربیت کنیم.
کد خبر: ۵۵۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ - 01November 2022

نقش ویژه زنان در پیروزی‌های دفاع مقدس/ لزوم آماده سازی زنان و جوانان برای مواجهه با جنگ‌های نوینبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پیش‌همایش نقش علم و فناوری در دفاع مقدس که به‌همت بنیاد حفظ آثار و نقش ارزش‌های دفاع مقدس امروز (سه‌شنبه) در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، دفاع مقدس را گنجینه‌ای دانست که تا سال‌ها از آن می‌توان استفاده کرد و اظهار داشت: بازدارندگی دفاعی در مقابل دشمنان از دستاورد‌های دفاع مقدس بود که منشا آن توان  ملی است و اتکا به خارج ندارد و این تولید قدرت و بازدارندگی ارزش کمی ندارد. به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس مثل روز روشن است؛ چرا که دشمن آمده بود نظام را ساقط کند، اما موفق نشد.

امیر سهرابی تصریح کرد: جنگ بر ملت ایران تحمیل شد، اما مردم به رهبری امام راحل ایستادند و پیروز شدند. ایران اسلامی مجبور بود با اتکای به خود و دانشش نبرد کند و نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه دفاع مقدس بود. جنگ رویه سختی و بیشتر چهره‌ای مردانه دارد، اما نمی‌شود از نقش زنان غافل شد؛ چرا که قدرت سخت مردان ما برگرفته از زنان و تربیت و محیاسازی آنان است. اگر بخواهیم نقش بانوان را متبلور کنیم، نباید به نقش مستقیم آنان در جنگ بپردازیم، بلکه در مهیاسازی رزمندگان و اعزام به جبهه باید این نقش بررسی شود. زنان، جوانان و مردان را تربیت و با اداره خانواده مردان را به جبهه اعزام کردند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه باید بانوان آینده را برای جنگ‌های نوین آماده کرد، افزود: نیرو‌های مسلح در همان دفاع مقدس از آخرین علم و فناوری استفاده می‌کردند و تا پایان جنگ از ابتکارات، خلاقیت‌ها، مسائل علمی و مهندسی جنگ و جهاد بهره بردند که همه این‌ دستاورد‌ها به دلیل در مضیقه بودن ما در طول دفاع مقدس بود. اگر امروز موشک نقطه‌زن داریم به دلیل نیازی بود که در دفاع مقدس احساس کردیم. نبوغ و استعداد در این حوزه متبلور شد و ما توفیقات خوبی در ساخت موشک و پهپاد به دست آوردیم. این بازدارندگی حاصل دفاع مقدس است. اگر امروز در بسیاری از تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیده‌ایم ،نتیجه تحریم‌های نظامی در دفاع مقدس است.

امیر سهرابی نگاه به آینده را هوشمندسازی تجهیزات دفاعی دانست و گفت: نبرد آینده در محیط سایبر و دیجیتال است که نبردی سیال محسوب می‌شود. فضای تبلیغات برای متقاعد کردن افراد و ترغیب اذهان، جنگ‌ها را اداره می‌کند که باید برای چنین جنگ‌های هوشمند و مجازی آماده باشیم و رزمندگان این عرصه را تربیت کنیم. در زمان دفاع مقدس تعدادی از رزمندگان سواد خواندن و نوشتن نداشتند، اما موثر بودند، اما سربازان آینده به دلیل استفاده از تجهیزات هوشمند باید سواد آن را داشته باشند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در گذشته ارتباطات به وسیله عملیات‌های نظامی مختل می‌شد، امروز این موضوع تغییر کرده است. حفاظت از زیرساخت‌های کشور اهمیت دارد و پشتیبانی مردمی از نبرد‌های آینده موضوع مهمی است، باید بسیج تعریفش تغییر کرده و حضورش تبیین شود. باید نقش فرماندهی در نبرد‌های آینده با الگوگیری از دفاع مقدس تبیین شود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها