بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا به مناسبت ۱۳ آبان؛

تغییر معادلات قدرت در جهان و افول آمریکا را می‌توان دید

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا طی بیانیه‌ای به مناسبت ۱۳ آبان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، کماکان آِینده‌ساز تاریخ ایران، منطقه و جهان است، اعلام کرد: تغییر معادلات قدرت در جهان و افول نفوذ آمریکائی و متحدانش را در گوشه گوشه جهان می‌توان دید.
کد خبر: ۵۵۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸ - 04November 2022

تغییر معادلات قدرت در جهان و افول آمریکا را می‌توان دیدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا طی بیانیه‌ای به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان؛ روز مبارزه با استکبار جهانی با تاکید بر اینکه انقلاب کبیر اسلامی ایران، کماکان آِینده ساز تاریخ ایران، منطقه و جهان است، اعلام کرد: تغییر معادلات قدرت در جهان و افول نفوذ آمریکائی و متحدانش را در گوشه گوشه جهان می‌توان دید.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اَلَّذِینَ ءَامَنُواْ یُقَاتِلُونَ فیِ سَبِیلِ اللَّهِ وَ الَّذِینَ کَفَرُواْ یُقَاتِلُونَ فیِ سَبِیلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِیَاء الشَّیْطَانِ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا

«کسانی که ایمان دارند، در راه خدا پیکار می‌کنند و آن‌ها که کافرند، در راه طاغوت؛ پس شما با یاران شیطان پیکار کنید؛ زیرا نقشه شیطان، ضعیف است. (نساء- ۷۶)

امسال در نخستین روز مبارزه با استکبارجهانی در سده پانزدهم شمسی، ایرانیان هر چه بیشتر طعم دسیسه‌های استکبار جهانی را در کوچه و خیابان می‌چشند و با تدفین شهدا و جانباختگان بی گناه ناآرامی‌های دو ماه گذشته، با انگیزه هر چه بیشتر به استقبال این روز تاریخی می‌روند.

۱۳ آبان در سه مقطع تاریخی و سال‌های ۱۳۴۳ (تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه بدلیل سخنرانی علیه کاپیتولاسیون)، ۱۳۵۷ (کشتار دانش‌آموزان انقلابی توسط رژیم پهلوی) و ۱۳۵۸ (تسخیر لانه جاسوسی) تابلو کم نظیری از انواع دسیسه‌های استکبار جهانی در حق ملت مسلمان ایران را به منصه ظهور نشانده است.

مطالعه تاریخی وقایع تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ و جنایت کشتار وحشیانه دانش آموزان انقلابی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ شمسی، حضور منحوس استکبار جهانی در سرکوب ملت ایران را بر ملا می‌سازد. کنش انقلابی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ نیز واکنش جامعه مسلمان ایران به موضوع «نفوذ» و «جاسوسی» آمریکایی‌ها از طریق سفارتخانه ایالات متحده در تهران بود.

با این حال، در شرایطی که بیم آن می‌رفت نسل‌های جوان ایران امروز، وقایع گذشته و دشمنی شیطان بزرگ را فراموش کرده باشند، جنایت‌ها و تحریم‌های شدید سال‌های اخیر آمریکا علیه مردم ایران، بار دیگر شیطان صفتی دولت آمریکا را اثبات کرد.

دولت پیشین ایالات متحده بصورت یکجانبه از معاهده برجام خارج شد و غیرقابل اعتماد بودنش را بیش از پیش نزد مردم ایران و خصوصا نسل جوان به اثبات رساند. دولت دموکرات بایدن نیز با بهانه تراشی‌های بسیار ضمن استمرار تحریم ها، از احیای برجام سر باز زد و تا کنون از ارائه هر تضمینی جهت امتناع از تکرار پیمان شکنی سابق، خود داری ورزیده است. با این حال، با روی کار آمدن دولت جدید در ایران و در حالیکه راهبرد تعامل همه جانبه اقتصادی (و نه محدود ماندن به چند کشور غربی)، گشایش‌های محسوسی پیش روی اقتصاد ایران نمایان کرده است، نظام استکبار جهانی، توطئه همه جانبه جدیدی را علیه ملت ایران در پیش گرفت.

بعید به نظر می‌رسد دولت-ملت دیگری در جهان معاصر بتوان مثال زد که نظام رسانه‌ای سلطه جهانی، چنین هجمه عظیمی را علیه ش اعمال کرده باشد. ماشین رسانه‌ای نظام سلطه، تمام توانش را پای کار آورد تا از ضعف‌ها و نقصان‌های موجود در ایران بهره برده و ملت را در برابر دولت قرار دهد و سوریه دیگری را رقم بزند. الحمدلله و المنه که نتوانست.

انقلاب کبیر اسلامی ایران، کماکان آِینده ساز تاریخ ایران، منطقه و جهان است. تغییر معادلات قدرت در جهان و افول نفوذ آمریکائی و متحدانش را در گوشه گوشه جهان می‌توان دید. کشور‌های آمریکای لاتین یکی بعد از دیگری عرصه روی کار آمدن دولت‌های ضد آمریکائی گردیده. روسیه سیاست انفعالی در برابر ناتو را کنار نهاده و آمریکا از نجات متحدانش در اروپا از ورطه مصیبت‌های مستمر اقتصادی ناتوان است. چین، اژد‌های شرق، گوی سبقت اقتصادی را از دست آمریکا ربوده و هند، آن روی خوشی که مطلوب آمریکائی‌ها بود را نشان نداده است. قطب‌های نوظهور یکی بعد از دیگری، سیادت آمریکا و متحدانش بر جهان را به چالش می‌کشند به گونه‌ای که باید گفت آمریکا و متحدانش بعد از جنگ جهانی، هرگز تا بدین حد ضعیف و خوار نبوده اند. مسروریم که ما فرزندان چمران و بهشتی، به نمایندگی از ملت مسلمان ایران، پرچم دار مبارزه علمی-فرهنگی-سیاسی با دشمنان بشریت هستیم و این روز‌ها با وضوح هر چه بیشتر نشانه‌های شکست و استیصال مستکبران جهان را مشاهده می‌کنیم.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا به عنوان باسابقه‌ترین تشکیلات دانشجوئی مسلمان و استکبارستیز جهان که عمری بیش از انقلاب اسلامی عزیز دارد، در طلیعه قرن جدید شمسی و از گستره قاره سبز، بار دیگر پیام استکبارستیزی و همزمان اشتیاق به رویت حکومت جهانی مستضعفان را مخابره می‌کند. باشد که توفیق تداوم مبارزه در این مسیر سرنوشت ساز تاریخ بشر را داشته باشیم. ان شاء الله

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها