استاندار کردستان مطرح کرد؛

لزوم اهتمام در ثبت و تثبیت میراث معنوی دوران دفاع مقدس

«زارعی‌کوشا» گفت: همه باید در ثبت و تثبیت میراث معنوی دوران دفاع مقدس اهتمام داشته باشیم، در غیر این صورت ممکن است حقایق تغییر یافته و وارونه جلوه داده شود.
کد خبر: ۵۵۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ - 05November 2022

لزوم اهتمام در ثبت و تثبیت میراث معنوی دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان امشب (شنبه شب) در جلسه قرارگاه راهیان نور سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار داشت: رشادت مردم، دلاوری رزمندگان سراسر کشور در دوران دفاع مقدس و داشته‌های فرهنگی آن دوران باید به نمایش گذاشته و حفظ شود.

وی بر لزوم احساس مسوولیت همه دستگاه ها در زمینه صیانت از خاطرات و یادمان‌های دوران دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: همه باید در ثبت و تثبیت میراث معنوی دوران دفاع مقدس اهتمام داشته باشیم، در غیر این صورت ممکن است حقایق تغییر یافته و وارونه جلوه داده شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه در صورت بی توجهی به یادمان ها و افتخارات دفاع مقدس، در آینده جای جلاد و شهید عوض خواهد شد، ادامه داد: اگر در این رابطه سهل انگاری کنیم، باید روزی پاسخ دهیم که چرا در برابر صدام از خود دفاع کردیم.

زارعی کوشا انجام کار فرهنگی و ماندگار را برای انتقال فرهنگ ایثار و رشادت دفاع مقدس به نسل جوان برای رفع ابهام و تردید آنان ضروری دانست و تاکید کرد: در طول تاریخ، مردمی که نسبت به مواریث معنوی خود حساس بوده اند توانستتد خودشان را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس اتفاقات زیادی افتاد که اگر به آن پرداخته نشود، درکش برای نسل جوان سخت می شود، یادآور شد: خیلی از مدیران، اساتید و دانشجویان با بزرگان اساطیر و افتخارات استان آشنایی ندارند، بنابراین کار فرهنگی در این زمینه ضروری است.

میزبانی مناسب از زائران و دانش‌آموزان راهیان نور در یادمان‌های استان و لزوم اختصاص اعتبارات صرفه‌جویی شده توسط ادارات برای هزینه در یادمان شهدا از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها