السودانی مطرح کرد؛

تقدیر از ساز و کار‌های پیشگام حشدالشعبی/ ضرورت توقف حملات ترکیه به عراق

نخست وزیر عراق ضمن تأکید بر ضرورت حل مشکلات بین بغداد و اربیل و توقف حملات ترکیه به خاک و مرز‌های کشورش، از ساز و کار‌های پیشگام حشد شعبی در اجرای پروژه‌ها تقدیر کرد.
کد خبر: ۵۵۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱ - 08November 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری السومریه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق امروز سه شنبه در نشستی خبری در بغداد به شرح مواضع دولتش در قبال تحولات داخلی و منطقه‌ای پرداخت.

طبق این گزارش، السودانی با اشاره به تحولات داخلی عراق و تقدیر از تلاش‌های حشد شعبی گفت: یکی از اولویت‌های برنامه ما در دولت، شروع به ارائه خدمت رسانی به مردم است. ساز و کار‌های بسیج مردمی در اجرای پروژه‌ها، کارساز و پیشگام بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کسانی که می‌خواهد دولت را با پرونده امنیتی آزمایش کنند، تلاش نکنند، زیرا این یک آزمایش ناموفق و شکست خورده است.

السودانی در خصوص پرونده‌های خارجی پیش روی دولتش گفت: سه پرونده با ترکیه داریم که شامل امنیت، اقتصاد و آب است. در حالی که ۲۰ میلیارد دلار تبادل تجاری بین دو کشور وجود دارد، پرونده آب حساس است و به موضع روشن نیاز دارد. مشکل امنیتی باید حل و تجاوز ترکیه به اراضی و مرز‌های عراق باید متوقف شود.

نخست وزیر عراق به موضوع مشکلات بین دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان هم پرداخت و گفت: مشکلات بین بغداد و اقلیم کردستان باید حل شود که مهمترین آن، پروژه گاز و نفت است. دولت به نزدیک کردن دیدگاه‌ها، رفع اختلافات گذشته و حفظ ارتباطات ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار