منابع میدانی گزارش دادند/

ورود کاروان غذا و دارو به دو شهر شیعه نشین «فوعه» و «کفریا»+ تصاویر

پس از گذشت حدود یک ماه از برقراری آتش بس در شهر الزبدانی و مناطق فوعه و کفریا، کامیون‌های حامل مواد غذایی و کمک‌های اولیه وارد این مناطق شد.
کد خبر: ۵۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ - 19October 2015

ورود کاروان غذا و دارو به دو شهر شیعه نشین «فوعه» و «کفریا»+ تصاویر

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، با گذشت یک ماه از اعلام آتشبس در جبهه «المضایا» در جنوب شهر «الزبدانی» در مقابل دو شهرک محاصره شده «الفوعه» و «کفریا» در «ادلب» سوریه، هنوز اقدامات کافی برای انتقال زنان، کودکان، سالخوردگان و مجروحان نیروهای دفاع ملی به مناطق امن تحت نفوذ دولت صورت نگرفته است.

اما روز گذشته بعد از یک ماه منابع میدانی گزارش دادند که 23 کامیون حامل کمکهای غذایی، دارویی و بهداشتی به مضایا و 2 کامیون به الزبدانی و 10 کامیون به دو شهر فوعه و کفریا در راستای مفاد توافق شش ماهه وارد شد.

در همین رابطه محمد الشیخ فعال سوری در گفتگو با خبرنگار بینالملل دفاع پرس پیرامون ارسال کمکهای امدادی و دارویی به دو شهر فوعه و کفریا و الزبدانی اظهار داشت: روز گذشته همزمان با ارسال 23 کامیون کمکهای امدادی و دارویی به مضایا و 2 کامیون به الزبدانی، 10 کامیون کمکهای امدادی و دارویی نیز به دو شهرک فوعه و کفریا ارسال شد.

وی افزود: مردم فوعه و کفریا با اینکه با دیدن کامیونهای امدادی خیلی خوشحال شدند، ولی اینگونه گزارش دادهاند که بعضی از کامیونهای ارسالی به فوعه و کفریا یا پر نیستند و یا اینکه تقریبا خالی هستند و احتمال میدهند که در طول مسیر محمولههای کامیونها از سوی تروریست دست کاری شده باشد.

این فعال سوری در ادامه با اشاره به اینکه فصل سرما شروع شده و مردم فوعه و کفریا نیاز مبرم و ضروری به لباس گرم و مواد سوختی دارند، گفت: با این وجود مردم خوشحال هستند که تروریستها فعلا به سوی آنها خمپاره شلیک نمیکنند وهمچنین از اینکه کودکانشان که از تحصیل بازمانده بودند میتوانند به تحصیل خود ادامه دهند، خوشحال و امیدوار هستند.

وی تصریح کرد: کامیونهایی که به منطقه الزبدانی ارسال شده در مقایسه با کامیونهای ارسالی به فوعه و کفریا از لحاظ تعداد بیشتر و بزرگتر هستند.

الشیخ گفت: باتوجه به اینکه وضعیت مردم در این دو شهر خیلی اسفناک است، ولی با این وجود مردم در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شرکت میکنند و احساس می کنند که در فوعه و کفریا یک عاشورای دوم رخ دادهاست چرا که در هر خانوادهای دو یا چند نفر در این مدت به شهادت رسیدهاند.

در زیر تصاویری از کامیونهایی که به فوعه و کفریا رسیدهاند، مشاهده میکنید:

و  کامیونهایی که به منطقه الزبدانی رسیدند.

گفتنی است؛ دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا با بیش از 40 هزار نفر سکنه که اکثرا از نسل سادات میباشند، طی هفت ماه گذشته و پس از اشغال کامل استان ادلب توسط ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» به رهبری القاعده و با مشارکت «اخوان المسلمین» سوریه و «ارتش آزاد» در محاصره کامل قرار داشته و تروریستها علاوه بر انهدام کلیه تاسیسات حیاتی همچون آب و برق و گاز و ... از ورود دارو و مواد غذایی به داخل آنها جلوگیری کرده و روزانه صدها موشک و خمپاره به منازل ساکنین آنها شلیک میکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها