نتانیاهو، دوباره مأمور تشکیل کابینه جدید رژیم موقت اسرائیل می‌شود

رئیس رژیم موقت صهیونیستی با بیان اینکه تصمیم گرفته رهبر حزب لیکود را مأمور تشکیل کابینه این رژیم کند، گفت حکم او رسماً روز یکشنبه امضا می‌شود.
کد خبر: ۵۵۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ - 11November 2022

نتانیاهو، دوباره مأمور تشکیل کابینه جدید رژیم موقت اسرائیل می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم موقت صهیونیستی امروز (جمعه) اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود و نخست‌وزیر سابق این رژیم را مأمور تشکیل کابینه تل‌آویو می‌کند.

هرتزوگ که از روز چهارشنبه پس از دریافت نتایج رسمی انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی مذاکرات با سران احزاب راه‌یافته به کنست را آغاز کرده بود، گفت که نتانیاهو روز یکشنبه حکم رسمی تشکیل کابینه را دریافت می‌کند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، در این دیدارها، ۶۴ نماینده کنست نتانیاهو را به‌عنوان نخست‌وزیر مورد نظر خود به هرتزوگ پیشنهاد دادند و ۲۸ نماینده نیز «یائیر لاپید» رهبر حزب یش‌عتید را معرفی کردند.

دفتر هرتزوگ همچنین منشی نتانیاهو را احضار کرد تا از رهبر حزب لیکود بخواهد روز یکشنبه برای دریافت حکم رسمی تشکیل کابینه رژیم کودک‌کُش صهیونیستی، حاضر شود.

طبق این گزارش، از روز یکشنبه، نتانیاهو ۲۸ روز (چهار هفته) وقت خواهد داشت تا کابینه جدید تل‌آویو را تشکیل دهد. در غیر این صورت، او می‌تواند درخواست ۱۴ روز (دو هفته) وقت اضافی بدهد؛ که اگر در این مدت هم نتواند کابینه را تشکیل دهد، کنست منحل و انتخابات سراسری جدید در فلسطین اشغالی برگزار خواهد شد.

ائتلاف راست‌گرا به رهبری «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات اخیر این رژیم توانست با بدست آوردن ۶۴ کرسی، اکثریت کرسی‌های کنست که ۱۲۰ کرسی را دارد، به خود اختصاص دهد.

پیش از این نیز وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی گفت کشور‌های عربی نگران کابینه نتانیاهو و تغییر وضعیت سیاسی این رژیم هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها