یادداشت/ رسول حسنی

غیبت منافقین در کادر رسانه ملی

رسانه ملی به عنوان تریبون نظام اسلامی باید گویای مواضع و جهان‌بینی انقلاب اسلامی باشد و منافقین که همواره با جعل واقعیت‌ها سعی در ایجاد جنگ ترکیبی دارد باید بیش از هر موضوع دیگری دستمایه خلق اثر شود.
کد خبر: ۵۵۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۰ - 14November 2022

غیبت منافقین در کادر سانه ملیگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ همه کسانی که داعیه آن را دارند که ایران اسلامی در جنگ همه جانبه ترکیبی قرار دارد و بر حضور مقتدرانه اصحاب فرهنگ در این جبهه تاکید دارند باید بر این نکته نیز واقف باشند که چهره دشمن در این جنگ در ظاهر کاملا دوستانه است.

اصولا این عرصه، عرصه عرض اندام منافقینی است که در جنگ سخت راه به جایی نبرده‌اند و حالا با ابزار فرهنگ و هنر سعی در قلب حقیقت دارند.

منافق واژه‌ای بسیط است که در لباس و رنگ و هیئتی مختلف وارد می‌شود و ذهن مخاطب را با خود همراه می‌کند. باید توجه داشت که منافقین را نباید تنها در گروهکی موسوم به «مجاهدین خلق» جستجو کرد از کاربران فضای مجازی داخلی تا خبرنگاران شبکه‌های فارسی زبان و هنرمندانی که با ادعای ایرانی بودن علیه اسلامی بودن می‌جنگد در جرگه منافقین قرار دارند.

در چنین جنگی رسانه ملی باید مانند یک پایگاه آفندی عمل کند تا علاوه بر تولید محتوای اثرگذار، چهره ناب انقلاب اسلامی را به دنیا بشناساند و در عین حال هر گونه فعالیت منافقین را در حوزه فرهنگ و هنر بی‌اثر کند. متاسفانه در چنین فضایی ذهن مدیران رسانه ملی به سمت ساخت برنامه‌های گفتگو محور و میزگرد‌های کلیشه‌ای کم اثر می‌رود. رسانه ملی، متعلق به همه اقشار جامعه است و باید پاسخگوی همه سلایق و دیدگاه‌ها باشد و چه ابزاری بهتر از سریال‌های تلویزیونی و تله‌فیلم‌هایی با موضوع افشای چهره منافقین.

شبکه نمایش خانگی با عمر کوتاه خود در فضای فرهنگی کشور به خوبی توانسته جایگاه خود را بین مردم پیدا کند و تا حدی سلیقه آن‌ها را نیز با خود همسو کند و در جذب مخاطب از رسانه ملی پیشی بگیرد. در یک بررسی ساده می‌توان دریافت سریال‌های تلویزیون در کنار سریال‌های شبکه خانگی چقدر مورد اقبال قرار گرفته‌اند.

مختصر آنکه اگر رسانه ملی مدعی آن است که تریبون نظام اسلامی برای تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است باید تن به یک نوزایی همه جانبه بدهد و برای تحقق این نوزایی باید در باور مدیران رسانه ملی تغییر ایجاد شود. هر چقدر مدیران فرهنگی در جبهه فرهنگی قدرتمند عمل کند به همان میزان در حوزه‌های دیگر توفیق حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها