گفت‌وگوی دبیر ستاد حقوق بشر با نمایندگان ۱۰۰ کشور درباره ناآرامی‌های اخیر در کشور

غریب‌آبادی از دیدار و گفت‌وگو با نمایندگان حدود ۱۰۰ کشور در نیویورک به صورت جمعی و فردی خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ - 15November 2022

گفت‌وگوی دبیر ستاد حقوق بشر با نمایندگان ۱۰۰ کشور درباره ناآرامی‌های اخیربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «کاظم غریب‌آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر با بیان این‌که با نمایندگان حدود ۱۰۰ کشور در نیویورک به صورت جمعی و فردی دیدار و گفت‌وگو کرده است، اظهار داشت: ضمن روشنگری لازم و ارائه روایت صحیح از اغتشاشات، حساسیت مناسبی نیز در میان کشور‌ها در مورد نقش مخرب برخی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فارسی زبان ضد ایرانی در جریان اغتشاشات ایجاد شد.

غریب‌آبادی در جمع خبرنگاران رسانه‌های ایرانی در نیویورک، درباره دیدار‌ها و نشست‌های خود گفت: در طول سه روز کاری در نیویورک، با نمایندگان بیش از ۸۰ کشور به صورت گروهی شامل کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد، کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی و گروه دوستان منشور ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کردم. همچنین با بیش از ده‌ها سفیر و نمایندگان دائم کشور‌های مختلف و رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل نیز دیدار و گفتگو داشتم. ما در این گفت‌وگو‌ها تمرکز ویژه‌ای بر روشنگری صحیح و واقعی در مورد تحولات و آن چه برخی از کشور‌های غربی و آمریکا از آن تحت عنوان تجمعات مسالمت آمیز نام می‌برند، داشتیم تا تصویری صحیح را ارائه نمائیم.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با بیان این‌که «موضوعات و محور‌های مختلفی را در این نشست‌ها به صورت مستند و با ارائه دلایل منطقی، مورد بحث و بررسی قرار دادیم» تصریح کرد: در این نشست‌ها، نقش حمایتی برخی کشور‌ها از اغتشاشات و مواضع سیاسی برخی مکانیسم‌های حقوق بشری مانند سکوت آن‌ها در برابر حادثه تروریستی شیراز را به صورت مستند و عینی مطرح و به چالش کشیدیم. در خلال این جلسات به ویژه جلسه با کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی، علاوه بر محور‌های مختلف، موضوع دیگری را هم به صورت تخصصی با کشور‌ها مورد بحث قرار دادیم و آن در مورد نقش مخرب شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در مورد اغتشاشات است.

دبیر ستاد حقوق بشر هم‌چنین تصریح کرد: در این نشست‌ها، به طور خاص هم به نقش اینستاگرام و توئیتر اشاره کردیم و هم در واقع، به نقش برخی رسانه‌های فارسی زبان ضد ایرانی که در خارج از کشور مستقر هستند و به اقداماتی به ویژه در زمینه ترویج خشونت، ناامنی و جنایت و تحریک و تشویق به انجام اقدامات تروریستی روی آوردند. انجام صد‌ها مصاحبه بی بی سی فارسی و سعودی اینترنشنال با اعضای گروه‌های جدایی طلب و گروهک‌های تروریستی و تشویق به خشونت و جنایت، برای کشور‌ها به صورت مستند و مستدل مطرح گردید.

وی تاکید کرد: در این نشست‌ها، این موضوع را مورد توجه قرار دادیم که هیئت‌ها و کشور‌ها تلاش کنند اطلاعات صحیح و واقعی را از کشور مربوطه و همچنین از سفارتخانه‌های خود در تهران بگیرند، چرا که کانال‌های اجتماعی و شبکه‌های ضدایرانی منابع دقیق و معتبری به شمار نمی‌روند.

وی همچنین اظهار کرد: در واقع، اقدامات رسانه‌های فارسی زبان ضدایرانی، سراسر مغایر قوانین و مقررات است و ما دولت انگلیس را در این زمینه مسئول می‌دانیم؛ سازمان نظارتی آفکام باید به تخلفات این رسانه‌ها رسیدگی کند، اما متأسفانه ما شاهد حمایت دولت انگلیس از آن‌ها هستیم. نقش این رسانه‌های ضد ایرانی کمتر از گروه‌های تروریستی یا اعضای این گروه‌ها نیست و شاهد بودید که وزارت اطلاعات، شبکه سعودی اینترنشنال را به عنوان یک رسانه تروریستی و کارکنان آن را نیز تروریست اعلام کرد؛ چنین سرنوشتی در انتظار بی بی فارسی نیز قرار دارد. اقداماتی که این رسانه‌ها انجام می‌دهند، سراسر تحریک به خشونت، جنایت، ناامنی و اقدامات تروریستی است.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون ضمن روشنگری لازم و ارائه روایت صحیح از اغتشاشات، حساسیت مناسبی نیز در میان کشور‌ها در مورد نقش مخرب برخی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فارسی زبان ضد ایرانی در جریان اغتشاشات ایجاد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار