مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

خرمشهر می‌تواند پایتخت گردشگری جنگ باشد

سردار مرادحاجتی با اشاره به اینکه خرمشهر می‌تواند پایتخت گردشگری جنگ باشد، گفت: خرمشهر سرشار از ظرفیت و بسترهای مناسب برای تولید محتوای حوزه دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۵۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ - 23November 2022

برگزاری نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در خرمشهربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خرمشهر امروز با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر، امام جمعه این شهر و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر برگزار شد.

سردار مرادحاجتی در این نشست به اهمیت نقش خرمشهر در دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: اگر همچون دوران دفاع مقدس بتوانیم با عزم و مدیریت انقلابی و جهادی با مسائل و مشکلات برخورد کنیم، می توانیم بر خیلی از معضلات امروز فائق آییم.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر می تواند پایتخت گردشگری جنگ باشد، افزود: دغدغه و انتشار فرهنگ دفاع مقدس نباید از بین برود و یا کمرنگ شود و ضرورت چنین جلساتی تاکید بر انجام امورات دفاع مقدس در حوزه های مختلف است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: خرمشهر سرشار از ظرفیت و بسترهای مناسب برای تولید محتوای حوزه دفاع مقدس است اما برخی کم لطفی ها باعث شده که مردم این شهر نتوانند شیرینی فرهنگ غنی آن دوران را لمس کنند و بیش از پیش بدان بپردازند.

سردار مرادحاجتی موزه دفاع مقدس خرمشهر را شناسنامه فرهنگی و هویتی این شهر دانست و متذکر شد: اساس موزه هم از نظر ساختمانی و هم محتوایی نیاز به تغییرات اساسی دارد چرا که این مرکز فرهنگی، اولین مکان برای نمایش آثار و اسناد جنگ در کشور بوده که پربازدیدترین موزه نیز محسوب می شود.

وی افزود: در خصوص چاپ کتاب و ثبت تاریخ شفاهی رزمندگان خرمشهر و بسترسازی مناسب برای گردشگری جنگ و میزبانی شایسته از کاروان های راهیان نور نیز نیاز به یک وحدت و همت جهادی داریم تا بتوانیم اندوخته های ارزشمند این شهر مقاوم را به دست نسل های امروز و فردا بسپاریم.

در ابتدای این جلسه که با حضور مسئولین لشکری و اداری خرمشهر برگزار شد، ضمن قرائت مصوبات قبلی بر انجام امورات مربوط به بهسازی و تجهیز مرکز فرهنگی دفاع مقدس و یادمان شهدای شهر مقاوم خرمشهر تاکید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار