نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

عاملان ترور شهید فخری‌زاده به سزای اعمالشان می‌رسند/ صهیونیست‌ها باید تقاص پس بدهند

حجت‌الاسلام سالک گفت: مسئولان رژیم صهیونیستی که دست به قتل و ترور شهید فخری‌زاده زده‌اند که باید محاکمه و مجازارت شوند.
کد خبر: ۵۵۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 26November 2022

دستگاه قضاء عاملان ترور شهید فخری‌زاده را به سزای اعمالشان برساند/ صهیونیست‌ها باید تقاص پس بدهندحجت‌الاسلام والمسلمین «احمد سالک کاشانی» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم پیگیری‌های حقوقی مسئولان دستگاه قضایی و دستگاه دیپلماسی درخصوص ترور شهید محسن فخری‌زاده اظهار داشت: در حقوق بین‌الملل بحثی تحت عنوان رعایت قوانین بین‌المللی وجود دارد که بر مبنای این قوانین و مقررات لازم است حقوق انسان‌ها مورد توجه همه دولت‌ها قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام سالک با تأکید بر اینکه نباید از پیگیری‌های حقوقی پرونده ترور شهید فخری‌زاده کوتاه آمد، گفت: ما در قضیه ترور شهید فخری‌زاده باید کمال استفاده را از ظرفیت قوانین بین‌المللی و سازمان ملل متحد باید ببریم، مبنای مطالبه‌گری جمهوری اسلامی ایران در محاکم بین‌الملل اعلام رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی در  دست داشتن «موساد» برای ترور شهید فخری‌زاده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هر چه سریع‌تر باید نسبت به صهیونیست‌ها در سطح بین‌الملل اعلام جرم صورت بگیرد که کانال پیگیری آن عموماً  سازمان‌های بین‌المللی است، زیرا حق مسلم برای جمهوری اسلامی و مطالبه جدی مردم ایران در مواجه با صهیونیست‌ها است.

وی با طرح این سوال که چرا حق اعمال غیر قانونی‌ترین تحریم‌ها برای آمریکا وجود دارد، اما برای ایران پیگیری حقوقی نباید وجود داشته باشد؟ تصریح کرد: اسلام به ما حکم می‌کند از شخصیت‌های علمی و مهم جامعه اسلامی دفاع‌ کنیم که در این خصوص شیوه عمل باید بر اساس قانون اعم از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوانین داخلی و قوانین بین‌المللی باشد.

فرمانده کمیته انقلاب اسلامی در دهه شصت با بیان اینکه قوه قضاییه به ویژه دادستانی کل کشور به عنوان مدعی‌العموم باید پرونده ترور شهید فخری‌زاده را دنبال کند، گفت: وزیر امور خارجه هم به موازات دستگاه قضایی در محافل و سازمان‌های بین‌الملل سیاسی باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد، مسئولان رژیم صهیونیستی دست به قتل و ترور زده‌اند که باید محاکمه و مجازات شوند.

حجت‌الاسلام سالک تأکید کرد: همچنین در ماجرای ترور شهید سلیمانی که دونالد ترامپ جنایتکار به صراحتاً این جنایت را بر عهده گرفت باید اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار