استاندار همدان:

دستاوردها و واقعیات‌های جمهوری اسلامی از زبان هنرمندان بازگو شود

«قاسمی‌ فرزاد» گفت:باید دستاوردها و واقعیات‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از زبان هنرمندان بازگو شود.
کد خبر: ۵۵۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶ - 23November 2022

استانداربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌ فرزاد» استاندار همدان امروز (چهارشنبه) در دیدار صمیمی هنرمندان برگزیده و دست‌اندرکاران جشنواره هنری فانوس، ضمن تقدیر از زحمات مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان اظهار داشت: سردار ظفری از پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس است که با یک نگاه کارشناسانه به مسئله نگاه می‌کند و نگاه همه جانبه و عالمانه دارد.

وی عنوان کرد: عرصه هنر، عرصه‌ای نیست که هر کسی بتواند در آن قدم بگذارد، هنرمندان نسبت به هر رخدادی در فضای بیرونی کاملا واکنش نشان می‌دهند، افرادی هستند که بسیار از نظر احساسات و ادراکات در سطح عالی هستند و این استعدادها در وجود هر کسی نیست.

قاسمی‌ فرزاد تصریح کرد: اینکه فردی در دنیای هنری بتوانند صاحب یک سبک و هنرنمایی کند، لطف و عنایت خداوند است، در بدو تولد خداوند عادل است به همه ظرفیت یکسان می‌دهد، اینکه کسی بتواند از آن استفاده کند به آن فرد و محیط بستگی دارد و همه نمی‌توانند در عرصه هنر هنرنمایی کنند. 

وی تصریح کرد: در عرصه تئاتر زنده، فرد بایستی تسلط کامل داشته و آنجاست که توانمندی هنرمند ظهور و بروز پیدا می‌کند، هنرمندان در هنر نقاشی دنیایی از مفاهیم را انتقال می‌دهند و این ذوق و قریحه‌ای است که خداوند در وجود شما گذاشته است.

استاندار همدان عنوان کرد: در شرایطی که استکبار جهانی تلاش در سیاه‌نمایی دارد و جای قاتل و شهید را جابجا می‌کند، اینکه یک سری از هنرمندان متعهد پای اعتقاداتشان ایستادند بسیار ارزشمند است و وظیفه ما است است حمایت مادی و معنوی از آنان کنیم و تلاش هنرمندان شرکت کننده در جشنواره هنری فانوس قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید از هنرمندان دفاع کنند، خاطرنشان کرد: هنرمندان به ابزار و امکاناتی نیاز دارند و باید تمام ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی به طور کامل در اختیارشان قرار داده شود.

قاسمی فرزاد بیان داشت: تلاش هنرمندانی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند قابل تقدیر است، دشمن تمام تلاشش را می‌کند این قطعه درخشان تاریخ ما را بپوشاند و دشمن از جوانانی که در ۸ سال دفاع مقدس از کشور دفاع کردند آسیب دیده و امروز تلاش می‌کند کشور را از وجود آن جوانان خالی کند.

استاندار همدان متذکر شد: دشمن می‌خواهد وحدت ملت ایران را بگیرد، دشمن به دنبال ایران قوی نیست به فکر تجزیه کشور است. هم خودشان گفتند و هم در عمل دیدیم در کشورهای دیگر چه کردند، در سوریه و عراق به بهانه حقوق بشر چه جنایت‌ها که نکردند.  

وی افزود: اگر قهرمانان ملی همچون سردار سلیمانی و همدانی و امثال آنان که مردانه ایستادند و آنها را نجات دادند، نبودند. امروز نمی‌توانستند رهایی پیدا کنند‌ و امروز این نقشه را برای ایران اسلامی کشیده‌اند.

استاندار همدان با بیان اینکه باید دستاوردها و واقعیات‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از زبان هنرمندان بازگو شود، تصریح کرد: خیلی متاسف می‌شویم کسانی که پول مردم را گرفتند در مقابل مردم ایستادند و آب به آسیاب دشمن ریختند و نام این کار را جز وطن‌فروشی نمی‌توانیم بگذاریم که البته تعداد معدودی هستند و افراد پاک سیرتی و با بصیرتی همچون شما هنرمندان بسیار بیشتر هستند‌. برخی وطن‌فروشان چون در معرض دوریین‌ بودند صدایشان رساتر است، قطعا شما صدای رساتری دارید و می‌توانید بلندگوی شهدای ما باشید.

وی عنوان کرد: اینکه دشمنان می‌خواهند به اسم دموکراسی و آزادی کشور را تجزیه کنند دنبال این هستند از پایبندی ما به خاک میهن انتقام بگیرند چون خودشان سابقه تمدنی و هنری ندارند و نمی‌خواهند بگذارند که ما پیشرفت کنیم. اما زهی خیال باطل مردم‌ با وحدتی که آورند و وجود هنرمندان مختلف نقشه‌های آنان را نقش بر آب خواهند شد.

قاسمی‌ فرزاد بیان داشت: آن غم و اندوه که از رفتار برخی هنرمندان برای ما ایجاد شده بود با دیدن شما برطرف شد و خیلی از هنرمندان ما در عرصه صحنه انقلاب دارند تلاش می‌کنند.

در پایان این جلسه، دو نفر از هنرمندان استان و فعال در حوزه دفاع مقدس، با اهدا و تقدیم دو اثر هنری از آثار خود به استاندار همدان، از وی تقدیر و تشکر کردند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار