معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس اعلام کرد؛

۲۰ شهید و ۲۰ میلیارد خسارت نتیجه اغتشاشات اخیر در فارس

«محبی‌پور» گفت: در جهت اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی و پس از بررسی‌های فراوان در نهایت باغ جنت شیراز واقع در محله کشن به عنوان محل برگزاری تجمعات قانونی مردم انتخاب شده تا معترض از اغتشاشگر جدا شود.
کد خبر: ۵۵۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ - 23November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «اسماعیل محبی‌پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز چهارشنبه دوم آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در جریان اغتشاشات اخیر در شیراز ۲۰ میلیارد تومان به اماکن دولتی و خدماتی خسارت وارد شده اظهار داشت: در جهت اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی و پس از بررسی‌های فراوان در نهایت باغ جنت شیراز واقع در محله کشن به عنوان محل برگزاری تجمعات قانونی مردم انتخاب شده تا معترض از اغتشاشگر جدا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ابتدا بیان کرد: بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح به شرطی که مخل امنیت اسلام نباشد آزاد است.

محبی‌پور تشریح کرد: بر همین اساس مجموعه استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی برای تحقق این امر را در دستور کار قرار داده بود و پس از بررسی ظرفیت‌ها و جمع‌بندی نظرات مختلف و بررسی چندین مکان، باغ جنت شیراز در محله کشن به عنوان نخستین مکان برای برگزاری اجتماعات مردمی در شیراز تعیین شد و در ادامه نیز مکان‌های دیگری نیز در شهر شیراز برای برگزاری تجمعات قانونی انتخاب و معرفی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه اگر افزادی خواهان برگزاری تجمعی هستند درخواست تجمع را به فرمانداری شیراز ارائه بدهند خاطرنشان کرد: بر این اساس، از این پس تمام تشکل‌ها، احزاب و صنوف مختلف قانونی می‌توانند با مراجعه به فرمانداری شیراز درخواست تجمع قانونی خود را ارائه دهند و پس از طی فرایند قانونی، مجوز برگزاری تجمع صادر می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تشریح کرد: برپایی تجمعات از این پس کاملا آزاد است و امکان حضور سخنران نیز در بین آن‌ها وجود دارد و این تدبیر نیز اندیشیده شده که هر صنف و گروهی که درخواست تجمع دارد مدیر مربوطه هم بتواند در آن تجمع حضور یافته و پاسخگوی مطالبات آن‌ها باشد.

محبی‌پور افزود: این اقدام که امیدواریم به الگویی در کشور تبدیل شود جهت فراهم کردن زمینه برگزاری اعتراضات قانونی و جدا کردن آن از اغتشاشات رقم می‌خورد.

معاون سیاسی استاندار افزود: راه‌اندازی خانه احزاب نیز در استان در حال پیگیری است که روند کار، پیشرفت خوبی داشته و به زودی نیز شکل‌گیری خانه احزاب و مکان آن اعلام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فارس در جریان اغتشاشات اخیر به احتساب ۱۳ شهید حادثه تروریستی شاهچراغ و ۷ شهید مدافع امنیت جمعا ۲۰ شهید تقدیم انقلاب و میهن کرد افزود: بر اثر اقدامات اغتشاشگران حداقل ۲۰ میلیارد به مراکز دولتی و خدماتی استان فارس خسارت وارد آمده و این در حالی است که استان فارس و شهر شیراز از نظر امنیت در شرایط خوبی قرار داشت و لطمه بسیاری نیز به عرصه گردشگری استان وارد شد و شاهد لغو تمام تور‌های سفر‌های خارجی به فارس بودیم.

محبی‌پور آمار جالب توجه دیگری نیز در خصوص تجمعات اخیر داد و افزود: ۳۰ تبعه خارجی در اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر دستگیر شدند که بر اساس قانون هر تبعه بیگانه مهاجری که در اغتشاشات دستگیر شود ضمن اینکه از دریافت تمام خدمات دولتی محروم می‌شود به همراه تمام اعضای خانواده خود از کشور اخراج خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه اتفاقات اخیر مساله‌ای خانوادگی و مربوط به جغرافیای ایران است و به بیگانگان ربطی ندارد افزود: در خصوص واقعه کشن دو نفر توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شده و تحویل مقامات قضایی داده شدند.

وی افزود: تحقیقات در خصوص عامل یا عاملین قتل فردی که در مراسم خاکسپاری یکی از کشته شدگان حوادث ۲۴ آبان معالی آباد کشته شده بود نیز ادامه دارد در حالی که اسلحه‌ای که برای این جنایت استفاده شده به هیچ وجه سلاح سازمانی نیرو‌های انتظامی و امنیتی نبوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار