نویسنده کتاب کودک:

نویسنده کتاب کودکان مسؤولیت اخلاقی سنگینی دارد

«ژوبرت» در کارگاه آیین نگارش کتاب کودک گفت: نویسنده کتاب کودکان مسؤولیت اخلاقی سنگینی دارد.
کد خبر: ۵۵۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰ - 23November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، «کلر ژوبرت» امروز در کارگاه آیین نگارش کتاب کودک اظهار داشت: نگارش کتاب کودک با توجه به گروه سنی این افراد متفاوت است.

نویسنده کتاب کودک با اشاره به اینکه نگارش کتاب کودکان با داشتن تصویرسازی می‌تواند بیش از کتاب بزرگسالان اثرگذار باشد، بیان کرد: باید در نگارش و محتوای کتاب کودکان دقت بسیاری شود.

وی با اشاره به اینکه خصوصیات داستان کودک مخاطب محور بودن و همراه با تصویر بودن آن است، اضافه کرد: نگارش کتاب کودکان و بزرگسالان در کنار تفاوت‌ها شباهت‌هایی نیز دارد.

ژوبرت با اشاره به اینکه وحدت موضوع، ایجاز و محدودیت شخصیت‌ها از شباهت‌های داستان کودکان و بزرگسالان است، گفت: تا جایی که در داستان اجبار نباشد نباید شخصیت‌ها و زمان و مکان داستان تغییر کند.

نویسنده کتاب کودک با اشاره به اینکه شناخت مخاطب در کتاب کودکان بسیار حائز اهمیت است، گفت: در داستان بزرگسال ابتدا کتاب نگارش و سپس مخاطب آن پیدا می‌شود اما در کتاب کودکان نویسنده حتما ابتدا باید مخاطب خود را بشناسد.

وی با اشاره به اینکه نویسنده کتاب کودکان باید شناخت درستی از دغدغه‌ها و مطالبات کودک امروز داشته باشد، ادامه داد: مطالبات کودک امروز یعنی کودک این دوره که بدون شک متفاوت با سایر دوران‌ها است.

ژوبرت با بیان اینکه نویسنده کتاب کودکان مسؤولیت اخلاقی سنگینی دارد، گفت: این مسؤولیت شامل آن است که چه بگویم؟ چه نگوییم؟ و چگونه بگوییم؟.

مدرس نگارش کتاب کودک با اشاره به اینکه در کتاب کودکان نمی‌توان به هر موضوعی پرداخت، گفت: در موضوعات نیز به هر مضمونی نمی‌توان پرداخت.

وی با اشاره به محدودیت در پرداختن به کتاب‌های کودکان اضافه کرد: این محدودیت به معنای تکرار نبوده و خلاقیت نویسنده می‌توان داستان‌ها و کتاب‎های متعدد در این حوزه تولید و ایجاد کند.

ژوبرت در ادامه با اشاره به نقش تصویر در کتاب کودکان بیان کرد: تصویر نخستین پل ارتباطی کودک با کتاب بوده و سرعت انتقال مفاهیم را افزایش داده و خوانش را برای کودکان آسان‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها