استاندار کردستان:

مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند فرهنگ‌سازی است

«زارعی کوشا» گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند فرهنگ‌سازی بوده که در این زمینه باید همه مسئولان متولی و اقشار مختلف جامعه پای کار بیایند.
کد خبر: ۵۵۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ - 24November 2022

مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند فرهنگ‌سازی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان عصر امروز در مراسم افتتاحیه خانه یاریگران زندگی که در این شهر برگزار شد، بر اهمیت ترویج مسائل فرهنگی و تولید محتوا و خلق آثار هنری فاخر در این رابطه تاکید کرد و اظهار داشت: بیشترین تاثیرگذاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط اقدامات نرم‌افزاری و گفتمانی موثر اتفاق می‌افتد.

وی ضمن انتقاد از برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری کلیشه‌ای و غیر موثر گفت: لازم است رویه‌ها و رویکردها در این حوزه تغییر پیدا کند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: استان کردستان به واسطه بافت بومی و فرهنگی مختص به خود، نسبت به دیگر استان‌ها کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد قرار داشته و اکنون نیز می‌توان از الگوهای بومی در این رابطه استفاده و بهره‌برداری کرد.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها برای آگاه‌سازی و جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی همکاری کنند، تصریح کرد: قطعا اگر آموزش‌ها به دانش‌آموزان به روش درست انجام شود در آینده مشکلات بسیار کمتری پیش‌روی این قشر وجود داشته و راه مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، کم‌هزینه و اثرگذارتر خواهد بود.

زارعی‌کوشا بر ضرورت انسجام درونی فعالیت‌های فرهنگی و جلوگیری از هر گونه موازی‌کاری تاکید کرد و یادآور شد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند فرهنگ‌سازی بوده که در این زمینه باید همه مسئولان متولی و اقشار مختلف جامعه پای کار بیایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار