انصارالله: نماینده سازمان ملل واقعیت اوضاع انسانی و غارت ثروت یمن را پنهان می‌کند

انصارالله یمن با انتقاد از گزارش اخیر نماینده سازمان ملل به شورای امنیت بیان داشت، این گزارش حاوی زیاده‌گویی‌هایی بوده و جانبداری از کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز عربی را آشکار می‌کند.
کد خبر: ۵۵۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ - 24November 2022

انصارالله: نماینده سازمان ملل واقعیت اوضاع انسانی و غارت ثروت یمن را پنهان می‌کندبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری یمنی (سبأ نت)، وزارت حقوق بشر در دولت انصارالله یمن اعلام کرد: این مغالطه‌ها و مواضع نه با منافع مردم یمن مطابقت دارد و نه با توصیف اوضاع بشردوستانه که در نتیجه تداوم محاصره و کارشکنی‌های مستمر کشور‌های متجاوز در این زمینه تشدید یافته است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که هانس گروندبرگ، نماینده سازمان ملل در یمن حقایق بشردوستانه را در برابر افکار عمومی به شکل نادرست ارائه می‌کند و این واقعیت را پنهان می‌کند که نیرو‌ها و ابزار‌های ائتلاف متجاوز، ثروت یمن به ویژه درآمد‌های نفت و گاز را غارت کرده‌اند.

این وزارتخانه گفت، آنچه نماینده سازمان ملل در گزارش خود به آن اشاره کرده مبنی بر اینکه حملات انصارالله موجب از بین رفتن رفاه مردم یمن شده خارج از تعهدات بشردوستانه‌ای است که وی و همچنین سازمان ملل متحد و شورای امنیت بر لزوم توافق بر آن اذعان دارند؛ مانند پرداخت حقوق به همه کارکنان بخش دولتی، تداوم انتقال مشتقات نفتی به بندر حدیده و نگهداری پرونده بشرپوستانه خارج از دایره سیاست‌زدگی و درگیری.

پیش از این، هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرد: حملات انصارالله یمن علیه بنادر نفتی احتمالا منجر به تشدید تنش‌های نظامی می‌شود.

وی گفت: تشدید تنش‌های نظامی وضعیت اقتصادی و انسانی در یمن را وخیم‌تر می‌کند. هیچ راه حلی دائمی برای بحران یمن بجز یک حل و فصل فراگیر سیاسی وجود ندارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار