یادداشت/ حامد افروغ

برد تیم ملی؛ گامی ساده برای گسستن زنجیر تفرقه و فتنه تجزیه‌طلبی

شادی ملت ایران پس از برد تیم ملی در برابر ولز، آبی بود بر آتش فتنه تجزیه‌طلبان که سعی داشتند با القای گسست میان ملت و حکومت، ساز جدایی کوک کرده و ایران را در چاه خشک و عمیق «تفرقه» بیندازند.
کد خبر: ۵۵۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۹ - 26November 2022

برد تیم ملی فوتبال؛ گامی ساده برای گسستن زنجیر تفرقه و فتنه تجزیه‌طلبیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ دانشمندان علوم سیاسی، اجتماعی و تاریخی و صاحبان اندیشه و تفکر در مواجهه با هر گروه، نحله، فرقه و یا ملت، با تمرکز بر شناخت علایق، سلایق و رفتارها، ملت‌ها را شناسایی می‌کنند و آنچه که درباره ملت ایران همواره زبان‌زد دوست و دشمن بوده، غیرتمندی، صبوری و تعقل در فتنه‌ها و رخدادهای سیاسی ـ اجتماعی است.

با وجود تعدد و تنوع شبکه‌ها و برنامه‌هایی که علیه ملت ایران برای مغزشویی و القای ناامیدی به نسل‌ها و قشرهای مختلف صورت می‌گیرد، آنچه هنوز نتوانسته ریشه عُلقه‌ها و وابستگی‌های مردم را نسبت به کشور و اقتدار آن از بین ببرد همین غیرتمندی، تعقل و صبوری جمعی مردم ایران است.

اگرچه که نمی‌توان نقش بی‌کفایتی و کم‌سوادی برخی مسئولان را در اداره امور کشور نادیده گرفت و همواره این مساله با خیانت برخی دیگر از مسئولین به معضلی بزرگ برای کشور بدل شده است، اما نقش بیگانگان برای ضربه زدن از درون به ملت ایران، پیوسته یکی از اساسی‌ترین اقدامات دشمنان برای ایجاد مانع در راه پیشرفت و تعالی ایران بزرگ است.

پیش از ورود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی، هجمه سنگینی صورت گرفت تا تمرکز تیم را از بین برده و زمینه را برای شکست آنها فراهم سازد بلکه در پی آن بتوانند ملت ایران را بیش از قبل در ناامیدی و احساس شکست فرو برند، که البته در بازی ایران و انگلیس این فشارها تا حدود زیادی نتیجه داد و آن نتیجه غم‌بار رقم خورد، لکن در بازی بعد با بازگشت تمرکز به تیم و تقابل علنی آنها با القائات دشمن، در حالیکه می‌خواستند مانع زمزمه سرود ملی توسط تیم ایران شده و شادی پس گل را از آنها دریغ کنند تا به منزله اعتراض آنها به حکومت تلقی شود، نشان دادند در صورت پایبندی به اصول‌و ارزش‌های ملی و مذهبی ملت خود می‌توانند همیشه پر انرژی و پر نشاط بر قله‌های اقتدار و عزت قدم گذارند.

شادی ملت ایران پس از برد تیم ملی در برابر ولز، آبی بود بر آتش فتنه تجزیه‌طلبان که سعی داشتند با القای گسست میان ملت و حکومت، ساز جدایی کوک کرده و ایران را در چاه خشک و عمیق «تفرقه» بیاندازند. شادی ملت ایران نشان داد علی‌رغم القائاتی که در این یک ماه و اندی صورت گرفته، جان ملت ایران ریشه در دل‌های یکدیگر دارد و هیچ فتنه‌ای نمی‌تواند آنها را از هم جدا سازد.

جنگ رسانه‌ای دشمن اگر چه توانست در بازی پیشین روی تیم ملی ایران اثر گذاشته و آن نتایج غم‌بار را رقم بزند اما در برداشتی قلبی از مقایشه دو بازی اخیر تیم ملی فوتبال می‌توان این برداشت را کرد که هر جا خواص و بزرگان با جریان اصیل و ریشه‌دار ملت همراه شده و تحت تاثیر خناسان رسانه‌ای قرار نگرفتند، پیروزی قاطع و شیرین از آن ملت ایران شده است.

درست است که قاطبه ملت، نجیبانه آن نتیجه اسف‌انگیز مقابل انگلیس که به اعمال خباثت علیه ایران شهره است، را تحمل کردند و از پشتیبانی فرزندان خود دست نکشیدند، اما هر عقل سلیمی با بررسی این وقایع درمی‌یابد که هر کس از خواص راهخود را از ملت جدا کرد، باخت و هرکس به آغوش آنها بازگشت، اقبال به وی رو آورده است.

خواندن یا نخواند سرود ملی از ارزش‌های ملتی که برای استقرار نظامی اسلامی 300 هزار شهید تقدیم راه حق کرده، کم نمی‌کند اما خواندن آن می‌تواند تعظیم شعائرالله باشد که در پی آن دشمنان را از انداختن دام تفرقه و جدایی بر سر راه ملت مایوس سازد.

امید است تیم ملی فوتبال و سایر ورزشکاران با جدا کردن راه خود از دشمن، با انرژی و توان مضاعف و برای ملت ایران گام بردارند و با هر ضربه‌ای که به توپ می‌زنند، بنیان از خانه عنکبوت سست‌تر دشمن را در تفرقه‌افکنی ویران‌تر کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها