در آیین تفاهم‌نامه همکاری دفتر حوزه علمیه قم با سازمان نشر آثار روحانیت مطرح شد؛

حجت‌الاسلام مصلحی: ضرورت تبیین نقش و مشی طلبگی روحانیون در دفاع مقدس/ حجت‌الاسلام واعظی: قداست دفاع مقدس مرهون حضور روحانیون در جبهه‌ها بود

تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس امروز در اتاق جلسات این دفتر در قم به امضا رسید.
کد خبر: ۵۵۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ - 27November 2022

امضای تفاهمنامه همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با سازمان نشر آثار روحانیت در دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، تفاهمنامه همکاری مشترک فیمابین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس امروز طی جلسه‌ای در اتاق جلسات این دفتر در قم به امضا رسید.

حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ابتدای این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: ۷ هزار و ۵۰۰ طلبه اعزامی از این دفتر به جبهه های حق علیه باطل داشتیم که هزار نفر از آنان به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: گنجینه بسیار ارزشمندی از پرونده‌های اعزامی و دیگر اسناد مرتبط با دفاع مقدس در دفتر تبلیغات موجود است که شایسته است مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی با اشاره به اینکه قداست دفاع مقدس، مرهون حضور طلاب و روحانیون در جبهه بود، گفت: برگزاری خلاقانه و مبتکرانه نشست‌ها و مراسمات، تولیدات رسانه‌ای و نشر وصیتنامه‌های شهدا همراه با تحلیل آن‌ها سهم بسزایی در ترویج نقش روحانیت در دفاع مقدس دارد.

حجت الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس نیز مشی طلبگی روحانیون در دفاع مقدس را موجب قداست دفاع خواند و بر ضرورت تبیین این موضوع با برگزاری نشست‌های علمی حوزوی تاکید کرد.

تفاهمنامه فوق در ۴ ماده و ۲۴ بند به مدت ۵ سال و با اهداف جلوگیری از تحریف یا فراموشی میراث شهدا و ایثارگران بویژه علما، طلاب و روحانیون، حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت و ایثار و شهادت تنظیم و توسط حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس به امضا رسید.

محور‌های تفاهمنامه فوق شامل شناسایی و جذب طلاب مستعد و متخصص جهت بهره گیری در زمینه ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت، جذب و بکارگیری گروه‌های تبلیغی، پاسخگویی به شبهات دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، تولید محتوای هنری رسانه‌ای، جمع آوری اسناد و ثبت و ضبط خاطرات، برگزاری اردو‌های علمی و آموزشی، برگزاری کارگاه‌های تاریخ شفاهی و روایتگری از جمله مواد مورد توافق در تفاهمنامه فوق است.

در این جلسه، نسخه‌ای از پرونده اعزامی حجت‌‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی به جبهه در سال‌های دفاع مقدس، به وی اعطا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار