نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

سابقه منفی آلمان در حقوق بشر

عمویی آلمانی‌ها به دلیل اقدامات منفی حقوق بشری در دنیا رکورد‌های منفی و سوابق زیادی دارند و صدور قطعنامه علیه ایران با سوابق آنان مطابقت ندارد.
کد خبر: ۵۵۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ - 27November 2022

سابقه منفی آلمان در حقوق بشر

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره علت رویکرد خصمانه آلمان علیه ایران، اظهار داشت: دولت آلمان سابقه منفی در موضوع حقوق بشر علیه کشور ما دارد.

وی متذکر شد: آلمان صادر کننده سلاح‌های شیمیایی و مواد شیمیایی به رژیم صدام بود و آن سلاح‌ها در جنگ تحمیلی علیه کشور ما استفاده شد. هنوز بسیاری از جانبازان ما در حال درمان به علت اقدام مخرب آلمانی‌ها در دوران جنگ هستند.

عمویی ادامه داد: در یک سال اخیر و با تشکیل دولت جدید آلمان، رویکرد منفی علیه کشورمان در سیستم سیاست خارجی و دولت این کشور تقویت شده است و ما این موضوع را برای روابط دوجانبه مفید نمی‌دانیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقداماتی که امروز توسط آلمانی‌ها در پیگیری صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای حقوق بشر انجام می‌شود، با سابقه آلمانی‌ها در زمینه حقوق بشر تطابق ندارد.

وی یادآور شد: آلمانی‌ها به دلیل اقدامات منفی حقوق بشری در دنیا رکورد‌های منفی و سوابق زیادی دارند. تلاش آنان علیه ایران در موضوعات حقوق بشری نشان دهنده پیگیری یک رویکرد سیاسی از سوی مقامات آلمان است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نفوذ جریانات معاند ضد ایرانی در احزاب دولت ائتلافی آلمان به روشنی نشان می‌دهد که آنان تحت تأثیر القائات گروه‌های ضد ایرانی هستند و این القائات منجر به این شده است که رویکرد منفی دولت آلمان علیه کشور ما تقویت شود. حتماً این رویکرد‌ها و مواضع خصمانه بر روابط جمهوری اسلامی ایران و آلمان تأثیر می‌گذارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار