به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد یزد برگزار شد؛

گردهمایی اساتید بسیجی یزد

به مناسبت گرامی داشت سالروز بسیج مستضعفان و همچنین هفته بسیج، گردهمایی اساتید بسیجی یزد به میزبانی کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد یزد در سالن آمفی تاتر دکتر سلطانی این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲ - 27November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، به مناسبت گرامی داشت سالروز بسیج مستضعفان و همچنین هفته بسیج، گردهمایی اساتید بسیجی یزد به میزبانی کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد یزد در سالن آمفی تاتر دکتر سلطانی این دانشگاه برگزار شد.

«محمدرضا دهقانی اشکذری» رئیس دانشگاه آزاد استان و رئیس بسیج اساتید استان یزد در این مراسم با اشاره به آیات ۱۴۵ و ۱۴۶ سوره آل عمران اظهار داشت: حضرت علی (ع) در تفسیر این آیات به ریشه و بذر قرآنی بسیج اشاره کردند.

وی وظیفه بسیجیان را در این ایام مهم دانست و افزود: باید در تمام عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جهان امروز پیشرفت کنیم، چراکه این پیشرفت‌ها ما را مستحکم می‌کند و به نظام اقتدار می‌دهد.

دهقانی در ادامه، به روش‌های پیشرفت در عرصه‌های مهم از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ابزار‌های پیشرفت گوناگون است؛ امید مهم‌ترین ابزار پیشرفت است و دشمن روی این مساله مهم متمرکز شده.

این مقام دانشگاهی استان یزد تاکید کرد: اساتید اولین و پیشتازترین کانال امید و ارتباطی دانشجویان و جوانان دهه ۸۰ هستند و همین کلاس درس اساتید سر منشا این حرکت‌های انقلابی است، چرا که مهمترین عاملی که باعث ورود دانشجویان به حوادث و اتفاقات اخیر جامعه شد، نداشتن امید به آینده و پیشرفت جامعه است و هریک از ما دانشگاهیان، باید این امید و انگیزه را در دل جامعه بخصوص این جوانان نسل سه و چهار انقلاب ایجاد کنیم.

دهقانی اشکذری، در ادامه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید افزود: اولا روز بسیج اساتید را مقام معظم رهبری روز ملی بسیج اساتید نامیدند و در ادامه تشریح جهاد تبیین اظهار کردند، فعالیت یک استاد بسیجی تنها تعلیم نیست، پیشرفت علمی، نوآوری در ماهیت دانش و زبان آن، آمیختن آموزش با اخلاق و تربیت نفسانی، همت گماشتن به دوگانه ی: فراگیری تازه‌های علمی، واجتهاد و تولید علم، و وظائف دیگری از این قبیل نیز در زمره‌ی مسئولیت‌های استاد علم است و شما بسیجیان عزیز در همه زمینه‌ها می‌توانیم پیشران باشید.

دهقانی اشکذری خاطرنشان کرد: حضرت آقا هر چند کوتاه در این پیام، دنیایی از تکلیف را برعهده ما گذاشتند و کلید واژه این پیام در تولید علم، همین جهاد تبیین است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های استان یزد در ادامه، ضمن بیان رویکرد مرکز راهبردی، که خود شهید اله دادی بنیانگذار این مرکز علمی بودند، درخواست داشت تا همکاران کانون‌های بسیج اساتید استان، دراین کارگروه ها، ثبت نام و حضور فعال داشته باشند تا مسائل استان در قالب این مرکز، سازماندهی تر، و دنبال شود.

وی در خاتمه با تشریح عملکرد ۱۷ کارگروه مرکز راهبردی شهید اله دادی، کارگروه صیانت از معادن این مرکز را نسبت به سایر کارگروه‌های عنوان شده، سرآمد معرفی کرد، چراکه تنها کارگروه در این مرکز است که، در حوزه معادن، حرف علمی تدوین و مکتوب خطاب به نمایندگان مجلس داشته است وجزو لایحه مجلس بوده و باید این کارگروه موفق استانی، سرمشق همکاران در ادامه مسیر قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار