نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی:

ایثار بسیجیان، تجلی دوباره فرهنگ دفاع مقدس/ دغدغه اصلی در ناآرامی‌های اخیر دفاع از امنیت مردم بود

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: در نخستین روزهای اغتشاشات که مناطق مرکزی مشهد به عنوان یکی از شاهراه‌های رفت و آمد مردم و مراکز اقتصادی مشهد، در معرض ناآرامی‌های معاندان قرار گرفته بود، کسبه و اهالی محله نگران جولان اراذل و اوباش بودند اما با ورود بسیجیان جان برکف در قالب گردان‌های امام علی (ع)، دغدغه ما رفع شد و امنیت مردم محفوظ ماند.
کد خبر: ۵۵۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷ - 28November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جمع بسیجیان مشهد، با اشاره به آیه ۱۷۳ سوره مبارکه آل عمران اظهار داشت: امام خمینی (ره) نه موسس بسیج بلکه در مقام احیاگری سنت نبی مکرم اسلام (ص)، همان طریقتی را دنبال کرد که پیامبر (ص) آن را آغاز کرده بود. مستند بسیج، آیه قرآن است که فرمود «الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ» و اشاره به ماجرای غزوه همراه‌الاسد دارد که همان مجروحان غزوه احد دوباره دورهم جمع شدند تا دین خدا را یاری کنند.

وی افزود: در تشکل بسیج، سه نمونه و الگوی دیگر هم در تاریخ اسلام وجود دارد؛ یکی در غزوه بدر که بسیجیان بدری، بعدها به الگوی همه اجتماعات مومنانه تبدیل شدند. الگوی دوم، شرطة الخمیسی بود که به تدبیر امیرالمومنین (ع) تشکیل شد تا محافظ جان و مال و ناموس مسلمانان در دوران حکومت علوی باشند. الگوی سوم هم لشکر حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلا هستند؛ یعنی همه آ‌ن‌هایی که از مال و جان گذشتند تا دین محمدی را احیا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از زمان بعثت نبی مکرم اسلام (ص) تا رحلت ایشان، ۸۰ غزوه رخ داد؛ یعنی کفار ۸۰ بار بر یاران پیامبر (ص) جنگ تحمیل کردند اما هیچکدام از این بحران‌ها باعث نشد تا تردیدی در ایمان یاران رسول خدا (ص) به وجود بیاید. همتراز با این وضعیت، همین ناآرامی‌های اخیر بود که باعث شد تا دوباره مظاهر شجاعت، اخلاص و ایثار بسیجیان به منصه ظهور برسد، کسانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده بودند، دوباره با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و مشاهده کنند که فرهنگ بسیجی با همان قدرت همیشگی خود استمرار داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حوادثی که این ۷۰ روز صورت گرفت، ثابت کرد که رویش‌ها چندبرابر ریزش‌ها بوده و جبهه انقلاب اسلامی از نظر توانمندی‌های مادی و معنوی، مجهزتر و متعالی‌تر شده است. اگرچه زمان زیادی گذشته و در این سال‌ها، عده‌ای پیر و فرتوت شدند، در دفاع از حق سستی کردند و یا حتی دچار ریزش شدند اما حقیقت این است که اسلام هنوز استوار ایستاده است.

علم‌الهدی تصریح کرد: در نخستین روزهای اغتشاشات که مناطق مرکزی مشهد همچون احمدآباد به‌عنوان یکی از شاهراه‌های رفت‌و‌آمد مردم و مراکز اقتصادی مشهد، در معرض ناآرامی‌های معاندان قرار گرفته بود، کسبه و اهالی محله نگران جولان این اراذل و اوباش بودند اما با ورود بسیجیان جان برکف در قالب گردان‌های امام علی (ع)، دغدغه ما رفع شد و امنیت مردم محفوظ ماند.

بسیج، سد راه توطئه و فتنه

در ابتدای این دیدار، سردار سرتیپ دوم پاسدار رسول جباری فرمانده قرارگاه شهید برونسی ضمن تشریح گوشه‌هایی از خدمات بسیج در عرصه‌های گوناگون گفت: از زمانی که سیل و زلزله گریبان کشور را گرفت تا زمانی که کرونا دامن‌گیر مردم شد، بسیجیان تنها مأمن و پناهگاه ملت بودند اما اغتشاشات اخیر نشان داد که خدمات بسیج حتی در سازندگی هم منحصر نیست و هر کجا که دشمن قصد آسیب به مال و جان و ناموس مردم را داشته باشد، بسیجیان سد راه توطئه و فتنه خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها