مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا:

ابهت خیالی آمریکا به دست ملت ایران شکسته شد

حجت‌الاسلام «نجفقلی‌زاده سرایی» گفت: آمریکایی‌ها نسبت به کشورمان کینه دارند چرا که ما ابهت خیالی آن‌ها را شکستیم.  
کد خبر: ۵۵۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ - 28November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا امروز (دوشنبه) در همایش تجلیل و تکریم بانوان پیشکسوت و امدادگر دوران دفاع مقدس که با حضور «فرنگیس حیدرپور» بانوی قهرمان اهل گیلان‌غرب در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی برگزار شد، جوانان و نوجوانان را به مطالعه کتاب خاطرات این بانوی فداکار توصیه کرد و اظهار داشت: ما به وجود انسان‌های بزرگی همچون خانم «فرنگیس حیدرپور» که در طول چهار دهه گذشته با تمام وجود از انقلاب اسلامی محافظت کرده‌اند افتخار می‌کنیم و به همه شیرزنانی که در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرده‌اند، درود می‌فرستیم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس همه گروه‌ها و اقشار نقش اساسی داشتند اما تاکنون به نقش بزرگ زنان در جنگ کم‌تر پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام «نجفقلی‌زاده سرایی» با بیان اینکه یکی از عوامل پیروزی در هر جنگی، پشتیبانی پشت جبهه است، گفت: در دوران دفاع مقدس، پشت جبهه متعلق به بانوان بود و زنان در شهرها و روستاها هر چه را که داشتند در طبق اخلاص می‌نهادند و برای حمایت از رزمندگان به جبهه‌ها می‌فرستادند.

وی تصریح کرد: رسالتی که زنان در دفاع مقدس انجام دادند بی‌نظیر است و نمونه بارز آن، خانم «فرنگیس حیدرپور» و دیگران بانوان پیشکسوت حاضر در این مراسم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه زنان تا نزدیکی خط مقدم جبهه‌ها به تلاش و فعالیت مشغول بودند، اضافه کرد: در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بار اصلی مداوا، نگهداری و پرستاری از مجروحین برعهده خواهران و مادران عزیزمان بود.

حجت‌الاسلام «نجفقلی‌زاده سرایی» به مرور خاطراتی از نقش مهم زنان در بیمارستان‌های استان خوزستان پرداخت و گفت: خواهران پرستار گاهی تمام شب را بیدار می‌ماندند و به مراقبت از رزمندگان مجروح می‌پرداختند و از این نظر نقش بسیار ارزنده‌ای ایفا می‌کردند.

وی بیان داشت: دیروز جنگ سخت در جریان بود و همه چیز روشن و آشکار بود؛ شهرها بمباران می‌شدند و هر روز پیکر شهدا به دست مردم تشییع می‌شد و از این رو همه شاهد و ناظر بر واقعیت جنگ بودند، اما در جریان جنگ نرمی که امروز درحال وقوع است، چیزی دیده نمی‌شود و این درحالی است که صدمات این جنگ بسیار بیش‌تر است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا تاکید کرد: امروز دشمن هرچه در توان دارد در این جنگ ترکیبی و شناختی به میدان آورده است و بانوان برای مقابله با این تهاجم، رسالت سنگینی برعهده دارند.  

حجت‌الاسلام «نجفقلی‌زاده سرایی» با اشاره به اقدامات غیرانسانی رژیم عراق و گروهک منافقین در به شهادت رساندن شهروندان غیرنظامی در دوران دفاع مقدس یادآور شد: ما جنایات گروهک منافقین و همدستی آنان با دشمنان ملت ایران را برای جوانان به خوبی تبیین نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند، هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد باید رسالت خود را انجام بدهد. امروز کسانی که بیان و قلم دارند، باید از آن برای جهاد تبیین استفاده کنند چراکه دشمن پایه‌های دین و تفکر ما را هدف گرفته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا متذکر شد: باید همانند دوران دفاع مقدس، مخلصانه تلاش کرد و قطعا کار مخلصانه، ماندگار و منشا اثر خواهد بود. باید همانند دوران دفاع مقدس که همه همدلانه برای یک هدف مبارزه می‌کردند، تمام توجهمان به مقابله با دشمن معطوف باشد.

نجفقلی‌زاده سرایی با بیان اینکه تفکر بسیجی بر تمام نیروهای مسلح کشور حاکم است، ابراز داشت: ما با همین تفکر به ساخت موشک‌هایی دست یافته‌ایم که لرزه بر اندام دشمنان انداخته است؛ روزی زدن ناو آمریکایی برای ما یک افسانه بود اما این مسئله امروز به یک واقعیت عینی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها نسبت به این کشور کینه دارند چراکه ما ابهت خیالی آن‌ها را شکستیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «خرمشهرها در پیش است». مقاومت همچنان ادامه دارد و باید بکوشیم تا رسالت و تکلیف خود را در قبال شهدای گرانقدر به جا بیاوریم.

انتهای پیام/   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار