رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش مطرح کرد؛

ناوچه پیکان نامی ماندگار در تاریخ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

امیر «داداش‌زاده» گفت: ناوچه پیکان نامی ماندگار در تاریخ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و عملیات مروارید یکی از ابعاد مهم رویارویی با دشمن بعثی در عرصه دریا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۵۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰ - 28November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، امیر دریادار «جواد داداش‌زاده» رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مراسم گرامی‌داشت هفتم آذر روز نیروی دریایی و سالروز شهادت شهید «محمد ابراهیم همتی» که در سالن آمقی تئاتر مرکز فرهنگی و موره دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: حماسه به یادماندنی هفتم آذر ۱۳۵۹ در عملیات مشترک دریایی و هوایی توسط دریادلان نیروی دریایی و دلیرمردان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، همچنان در تاریخ جنگ تحمیلی می‌درخشد.

امیر داداش زاده ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف اهمیت علمی، نظامی، بین المللی و سیاسی نیروی دریایی فرمودند نیروی دریایی هم از جهت علمی و تجهیزاتی اهمیت فراوانی دارد و هم با توجه به سیاست‌های حاکم بر منطقه و برخی تهدید‌های موجود، از موقعیت ویژه سیاسی و نظامی برخوردار است.

وی گفت: در هفتم آذر ۱۳۵۹، زمانی که بیش از ۲ ماه از آغاز حمله همه جانبه دشمن به مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی ما نمی‌گذشت، دلاورمردان نیروی دریایی و هوایی در یک عملیات مشترک و هماهنگ با نام «عملیات مروارید» شکست سنگین را به دشمن وارد کردند، که این عملیات یکی از ابعاد مهم رویارویی با دشمن بعثی در عرصه دریا محسوب می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این که ناوچه پیکان نامی ماندگار در تاریخ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد. ادامه داد: ناوچه پیکان در عملیات مروارید با به آتش کشیدن اسکله‌های نفتی البکر و الامیه عراق، مانع از صادرات نفت عراق از طریق خلیج فارس و دریای عمان شد که در مسیر بازگشت هدف موشک قرار گرفت.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی توانست به فرماندهی دریادار «محمدابراهیم همتی» ناخدا ناوچه پیکان، نیروی دریایی عراق را برای تمام ۸سال جنگ تحمیلی از صحنه عملیات محو و نابود کند.

داداش زاده گفت: عملیات مروارید و حماسه خلق شده توسط شهید همتی و همرزمانش دستاورد‌هایی مهمی داشت از جمله انهدام توان دریایی ارتش بعث عراق، قطع صادرات نفت دشمن از راه خلیج فارس در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و سیادت دریایی در طول جنگ از آن جمهوری اسلامی شد.

وی با اشاره به رشادت‌های تکاوران همیشه قهرمان نیروی دریایی ارتش در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر قهرمان تصریح کرد: تفنگداران و تکاوران نقش بی بدیل و بسیار مهمی در آن حماسه بزرگ داشتند که این افتخارات در صفحه پرافتخار ملت ایران ثبت شده است.

ناوچه پیکان نامی ماندگار در تاریخ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

ناوچه پیکان نامی ماندگار در تاریخ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار