عطوان:

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران صد‌ها میلیون مظلوم را شاد می‌کند

تحلیلگر سیاسی جهان عرب در پیامی ویدیویی برای تیم ملی فوتبال کشورمان آرزوی موفقیت کرد و گفت که امیدوارم ایران در مسابقه امشب مقابل آمریکا پیروز شود.
کد خبر: ۵۵۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ - 29November 2022

عطوان: امشب پرچم ایران را بالا می‌برم / با پیروزی جمهوری اسلامی صد‌ها میلیون مظلوم شاد می‌شوندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر سرشناس جهان عرب در اظهاراتی با اشاره به تحریم‌ها و ظلم‌هایی که آمریکا علیه کشور‌های عربی از جمله فلسطین، عراق، لیبی، لبنان و سوریه انجام داد اظهار داشت که من از آمریکا به دلیل این همه اقدامات بدم می‌آید و در مسابقه فوتبال امشب میان ایران و آمریکا در جام جهانی قطر ایران را تشویق خواهم کرد و هر انسان عربی باید از ایران طرفداری کند.

وی گفت که آمریکا سال هاست سرزمین‌های ما را اشغال کرده، کشور‌های ما را تحریم کرده و منابع و ثروت ما را به سرقت می‌برد ما چگونه می‌توانیم نیمش را تشویق کنیم.

عطوان گفت که من یک عرب مسلمان هستم و به عرب بودنم افتخار می‌کنم، اما فرقه گرا نیستم و همانگونه که پرچم کشور‌های عربی مانند عربستان، قطر، تونس و مراکش را بالا بردم امشب پرچم ایران را بالا می‌برم.

این نویسنده مشهور جهان عرب در ادامه گفت: آمریکایی‌هایی که ادعای تمدن می‌کنند با کدام منطق شعار اسلام و قرآن را از پرچم ایران برمی دارند. ان شاءالله که ایران امشب در مقابل آمریکا پیروز شود و صد‌ها میلیون مسلمان و مظلوم در جهان از این پیروزی خوشحال خواهند شد.

وی گفت که آمریکا ۴۰ سال ایران را تحریم کرده است و دو سال پس از رسیدن به توافق هسته‌ای از این توافق خارج شدند و بار دیگر علیه ایران تحریم وضع کرد.

عبدالباری عطوان گفت که من امشب ساعت ۷ به وقت لندن جلوی تلویزیون خواهم بود و ایران را تشویق خواهم کرد، تیم ملی ایران در کنار مردم خود ایستاد و رهبر انقلاب نیز به این تیم تبریک گفت، تیم ایران به کشور خود بازخواهد گشت و مردم از آن‌ها استقبال می‌کنند و اینگونه که تصور می‌کنید هیچ کس گردن بازیکنان ایران را نخواهد زد.

تیم ملی فوتبال کشورمان امشب ساعت ۱۰:۳۰ به وقت ایران به مصاف تیم ملی آمریکا خواهد رفت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها