مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی خبر داد؛

مساعدت در رسیدگی به پرونده سینماگران بازداشت شده

پیگیری کمیته مشترک سازمان سینمایی، قوه قضائیه و خانه سینما، در خصوص سینماگران بازداشت شده در ناآرامی‌های اخیر، نتیجه بخش بوده و پرونده تعدادی از سینماگران مورد مساعدت قرار گرفت.
کد خبر: ۵۵۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴ - 29November 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «روح‌الله سهرابی» مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در راستای رسیدگی و پیگیری مشکلات سینماگران بازداشت شده در پی ناآرامی‌های اخیر، اظهار داشت: کمیته مشترک سازمان سینمایی، قوه قضائیه و خانه سینما که مدت‌ها قبل به منظور پیگیری مشکلات سینماگران در محل سازمان سینمایی تشکیل شده است، در جلسات متعددی با مراجع و دستگاه‌های ذیربط در خصوص پرونده سینماگرانی که طی دو ماه اخیر به واسطه برخی فعالیت‌ها و موضع گیری‌ها دچار مشکلات قضایی شده اند، تصمیمات جدیدی اتخاذ شد.

وی افزود: به موجب این جلسات تعدادی از پرونده این سینماگران با سرعت بیشتری مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت که از آن میان برخی پرونده‌ها به اخذ تعهد و برخی دیگر منجر به صدور قرار وثیقه و آزادی بازداشت شدگان شد.

سهرابی ادامه داد: طی روز‌های اخیر موضوع سینماگران بازداشتی و همچنین تعیین تکلیف پرونده تعدادی از فعالان صنوف مختلف سینمایی با پیگیری مداوم سازمان سینمایی در کمیته قضایی که متشکل از نمایندگانی از دادستانی، خانه سینما و سازمان سینمایی است با همکاری مسئولان ذیربط مورد بررسی قرار گرفت و در مواردی که امکان مساعدت و اغماض وجود داشته است نهایت همکاری صورت گرفت.

وی عنوان کرد: کمیته قضایی سازمان سینمایی کماکان به تلاش خود در جهت حل و فصل مشکلات و مسائل بوجود آمده برای اعضای سینما ادامه خواهد داد تا به یاری خدا، هر چه زودتر مشکلات سینماگران مرتفع شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها