مدیرعامل انجمن «نجات» عنوان کرد؛

اکانت‌های غیرواقعی «مجاهدین خلق»؛ منشأ بیشترین شایعات در ایران

«خدابنده» گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای مجاهدین خلق هرروز پشت رایانه هستند و هر کدام با دَه‌ها اکانت غیرواقعی، امنیت روانی ایرانیان را هدف قرار داده‌اند و منشأ بیشترین شایعاتی که ایران را هدف قرار داده است، آن‌ها بوده‌اند.
کد خبر: ۵۵۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵ - 29November 2022

اکانت‌های غیرواقعی «مجاهدین خلق»؛ منشأ بیشترین شایعات در ایرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «ابراهیم خدابنده» مدیرعامل انجمن نجات که ۲۳ سال از جوانی‌اش در عضویت سازمان مجاهدین خلق گذشته است، مهمان زنده شبکه خبر شد و درباره مستند «از تیرانا تا تهران» توضیحاتی ارائه کرد.

خدابنده در توضیحات ابتدایی خود با اشاره به انجمن نجات که از اعضای برگشته از سازمان مجاهدین خلق تشکیل شده است، گفت: ما برای نشان دادن ماهیت واقعی این سازمان، احساس وظیفه می‌کنیم. یک موقعیت حقوق بشری هم در این خصوص وجود دارد و خانواده‌ها ۴۰ سال است از عزیزان‌شان خبر ندارند.

وی افزود: «آسیلا» انجمنی در همین زمینه است که در کشور آلبانی تشکیل شده است؛ از اعضای آلبانیایی این انجمن دعوت کردیم تا به تهران آمده و با خانواده‌های چشم انتظار دیدار کنند. از حاصل دیدار ‌آن‌ها تصاویری با حضور فیلمبرداران حرفه‌ای تهیه شد و در همکاری با شبکه «پرس تی وی»، چهار ماه روی این تصاویر کار شد تا قالب مستند «از تیرانا تا تهران» را به خود گرفت.

«تیرانا تا تهران» به اسیران سازمان مجاهدین خلق، خانواده‌های آن‌ها و قربانیان ترور می‌پردازد

مدیرعامل انجمن نجات درباره ویژگی‌های این اثر توضیح داد: این مستند ابتدا به قربانیان این سازمان و اعضای خود سازمان مجاهدین خلق که شدیدترین نقض حقوق بشر را تحمل می‌کنند و هیچ ارتباطی با دنیا و خانواده‌هایشان ندارند، می‌پردازد. در وهله دوم ما خانواده‌هایی را داریم که رنج بسیاری متحمل شده‌اند و بعد از ۴۰ سال فقط منتظر شنیدن صدای عزیزانشان یا حتی شنیدن خبری از آن‌ها هستند. در بخش دیگری از این مستند به قربانیان ترور سازمان مجاهدین هم پرداخته می‌شود.

خدابنده درباره فعالیت‌های انجمن نجات، اظهار داشت: از آن‌جایی که اعضای سازمان هیچ‌گونه ارتباطی با بیرون ندارند، بعضی از فراری‌ها تازه بعد از چند دهه متوجه می‌شوند که بستگانشان فوت کرده‌اند یا هرچه می‌کوشند ردی از آن‌ها پیدا نمی‌کنند و یکی از کارهای انجمن نجات پیدا کردن این‌هاست. متاسفانه شرایط حقوق بشری اسفباری در سازمان مجاهدین خلق وجود دارد که کم به آن‌ها پرداخته شده است.

تهیه کننده «از تیرانا تا تهران» درباره برخورد سازمان مجاهدین خلق با اعضای جدا شده این سازمان، تصریح کرد: سازمان رفتار خصمانه‌ای با جداشدگان دارد و مسعود رجوی بارها گفته حق آن‌ها اعدام است؛ چون از نظر آن‌ها خروج، داشتن خانواده و هرگونه ارتباط با دنیا ممنوع است. مجاهدین خلق هزینه‌های هنگفتی می‌کنند تا جدا شده‌ها را تحت فشار قرار دهند و پرونده‌های حقوقی برایشان ایجاد کنند. انگیزه ما در انجمن نجات، این است که تلاش کنیم جوانان مثل دوره جوانی ما فریب آن‌ها را نخورند.

تمرکز بر فضای مجازی

وی در توضیحات تکمیلی در خصوص انجمن آسیلا، تصریح کرد: تعدادی از آلبانی‌های خیّر، این انجمن را به ثبت قانونی رسانده و مقری را در نظر گرفته و هزینه کرده‌اند؛ خانواده‌های ایرانی هم هرچقدر بتوانند کمک می‌کنند تا آسیلا بتواند مسائل اقامتی جدا شده‌ها را حل کند، اجازه کار برای آن‌ها بگیرند. حتی تعدادی از جدا شده‌ها هستند که در آلبانی ازدواج کرده‌اند؛ در حالی که تک‌تک این کارها (زندگی کردن و آزاد بودن) از نظر سازمان مجاهدین خلق حرام است و با شعار آزادی به ویژه درباره زنان مخالفند و بیشترین سرکوب را علیه زنان روا داشته‌اند.

فعالیت مجازی ۱۵۰۰ نفر از منافقین که هر کدام دَه‌ها اکانت فیک دارند

خدابنده گفت: از آن‌جایی که دست سازمان مجاهدین خلق از ایران کوتاه شده است، آن‌ها تمرکزشان را بر فعالیت در فضای مجازی گذاشته‌اند و بدون اسم بردن از خودشان فعال هستند؛ چون می‌دانند چقدر منفور هستند، نامی از خود نمی‌برند؛ اما یک هزار و ۵۰۰ نفرشان هر روز پشت رایانه هستند و هر کدام با دَه‌ها اکانت غیرواقعی، امنیت روانی ایرانیان را هدف قرار داده‌اند و منشأ بیشترین شایعاتی که ایران را هدف قرار داده است، آن‌ها بوده‌اند.

مستند «از تیرانا تا تهران» تولید «پرس تی وی»، هفته گذشته از این شبکه پخش شد و در ادامه از شبکه‌های‌های سه، پنج و جام‌جم نیز روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها