یادداشت/ علیرضا صحرایی

اینترنشنال بازوی رسانه‌ای گروهک‌های تجزیه‌طلب

بعد از اعلام رسمی دستگاه امنیتی اطلاعاتی کشورمان مبنی بر تروریستی بودن فعالیت‌های شبکه اینترنشنال شاهد ایجاد حواشی و آشفتگی عظیم و بی‌سابقه‌ای در این شبکه هستیم.
کد خبر: ۵۵۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۳ - 30November 2022

اینترنشنال بازوی رسانه‌ای احزاب و گروهک‌های جدایی‌طلبگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - علیرضا صحرایی؛ بعد از اعلام رسمی دستگاه امنیتی اطلاعاتی کشورمان مبنی بر تروریستی بودن فعالیت‌های شبکه اینترنشنال و آگاهی مسئولان و سردبیران این شبکه خبری فارسی زبان از اینکه مقامات کشورمان به اهداف و نیات فعالیت‌های این شبکه پی‌بردند شاهد ایجاد حواشی و آشفتگی عظیم و بی‌سابقه‌ای در این شبکه هستیم.

اما چرا دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشورمان به صورت رسمی شبکه اینترنشنال و تمامی فعالیت‌های به ظاهر خبری آن را تروریستی اعلام کرد؟ پاسخ این سوال را باید در اهداف و برنامه‌های پشت پرده دست‌های مخفی دشمنان جمهوری اسلامی ایران در تاسیس این شبکه خبری فارسی زبان جستجو کرد. ضمن اینکه اوج عداوت و دشمنی این شبکه خبری را در وقایع و حوادث اغتشاشات اخیر کشور مشاهده کردیم و پی به ماهیت تروریستی و آشوب طلبانه این فعالیت‌ها بردیم.

شبکه خبری سعودی اینترنشنال، اما فقط به اقدامات خرابکارانه و مزورانه علیه ایران قناعت نکرده بود بلکه در اغتشاشات اخیر کشور عملا به اتاق فکر عملیات جنگی علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده بود. دامنه فعالیت‌های این شبکه خبری تا به آنجا گسترش یافته بود که عملا شاهد پخش تمامی کلیپ‌های اغتشاشات و درگیری‌های داخل کشور ارسالی به آن‌ها توسط عوامل داخلی بودیم.

این شبکه خبری تروریستی با ورود کشور به دومین ماه اغتشاشات در اقدامی کاملا مشکوک و سوال برانگیز نه تنها کلیپ‌های درگیری‌های داخل کشور را نشان می‌داد که عملا به نمایش و پخش کلیپ‌های آموزشی پیرامون تهیه، تولید و ساخت انواع کوکتل مولوتوف و بمب‌های آتش‌زا و همچنین نحوه استفاده و شیوه به کار بردن آن‌ها را هم به صورت کامل و جامع آموزش می‌داد.

البته با توجه به ماهیت تروریستی این شبکه و تمامی مسئولان و خبرنگارن آن، بازهم اقدامات آن‌ها محدود به این موارد نماند و در قدم بعدی مشاهده کردیم که دستورکار این شبکه با هداف آماده‌سازی زمینه و فراهم کردن شرایط لازم برای کلید زدن تجزیه کشور آغاز شد. در این مرحله شاهد انجام گفتگو‌های متعدد و مفصلی با رهبران گروه‌های کرد معاند و دشمن جمهوری اسلامی ایران بودیم. اقدامی که بی‌شک با هدف کلید زدن مقدمات حرکت‌های اولیه خارجی با هدف بهم ریختن اوضاع داخل کشور صورت می‌گرفت.

اما در این میان ماجرایی که موجب شد بیش از پیش به اهداف دشمنانه و تروریستی اینترنشنال پی ببریم افشا و انتشار فایل صوتی تماس رعنا رحیم پور مجری شبکه بی‌بی‌سی فارسی با مادر او بود. فایلی که مجری این شبکه خبری در آن به برنامه‌ها و اهداف فعالیت‌های شبکه خبری اینترنشنال با هدف تجزیه ایران اشاره شده بود. حتی در این فایل صوتی اشاره‌هایی نیز گفتگو‌هایی که این شبکه با رهبران احزاب و گروهک‌های جدایی طلب انجام شده بود نیز اشاره شده بود.

اخیرا هم در یکی از بخش‌های خبری شبکه اینترنشنال «اشکان صفایی» مصاحبه نسبتا مفصلی با «آموتص عاسائل» پژوهشگر موسسه «هارتمن» انجام داد که او در این مصاحبه با ادعای این موضوع که هم اکنون ایران در مرحله پیش از انقلابی قرار دارد گفت بخش عظیمی از مردم ایران جانشان از این حکومت به لب رسیده و دیگر حاضر نیستند هیچ بهانه‌ای را از مسئولان برای شرایط امروز کشور بپذیرند.

این پژوهشگر موسسه «هارتمن» در بخش دیگری از سخنان خود به زعم خویش انقلاب مردم ایران را نیازمند رهبری دانست که بتواند این حرکات و خیزش‌ها را رهبری و مدیریت کند. او، اما در ادامه صحبت‌های خود این رهبر را نیازمند اسلحه و برنامه مشخص دانست تا بهتر بتواند این انقلاب را که دیگر نمی‌توان آن را اعتراضاتی مثل «جنبش سبز» دانست مدیریت و رهبری کند.

حال اگر این گفت‌وگو را به دقت مورد کنکاش و بررسی قرار بدهیم متوجه می‌شویم که اینترنشنال وارد یک مرحله خطرناک در حوزه فعالیت‌های به ظاهر خبری و اطاع رسانی خود شده و آن فراهم آوردن شرایط و زمینه‌های لازم جهت شکل گیری و آغاز فعالیت‌های گروه‌های مسلح تروریستی به منظور مورد هدف قرار دادن مردم و نیرو‌های نظامی و انتظامی کشور است.

از این روی این مهم بر عهده مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشور است که با تیزهوشی و آگاهی بالا و مثال زدنی که همیشه دارند نسبت به اقدام خطرناک و جدید شبکه خبری فارسی زبان اینترنشنال هوشیار بوده و با انجام اقدامات پیش‌دستانه به موقع و فوری نقشه‌ها و توطئه‌های جدید این شبکه خبری تروریستی را در زمان مناسب خنثی کنند.

در پایان باید گفت این اغتشاشات و درگیری‌هایی که دشمنان ایران اسلامی با حمایت و پشتیبانی شبکه‌های خبری فارسی زبان معاند همانند بی‌بی‌سی فارسی، اینترنشنال و صدای آمریکا در سطح کشور راه انداخته بودند و هم اکنون تمام شده یک بار دیگر خوی اهریمنی و تروریستی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را به مردم داخل و خارج کشور نشان داده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار