مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان:

همدان میزبان ۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس می‌شود

سردار «ظفری» از تشییع پیکر ۴ شهید گمنام در ۴ نقطه از استان همدان همزمان با سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) خبر داد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، کوی خضر در شهرستان همدان و شهرستان رزن نقاطی هستند که شهدا در آن تدفین خواهند شد.
کد خبر: ۵۵۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ - 30November 2022

همدان میزبان ۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در ستاد تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدای گمنام استان همدان اظهار داشت: همدان دارای سابقه درخشانی در حوزه ایثار و شهادت است و قطعا انتظار می‌رود یک حرکت فرهنگی در آن انجام و خنثی کننده خیلی از توطئه‌های دشمنان باشد.

وی از تشییع پیکر ۴ شهید گمنام در ۴ نقطه از استان همدان خبر داد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، دانشگاه فرهنگیان، کوی خضر در شهرستان همدان و شهرستان رزن نقاطی هستند که شهدا در آن تدفین خواهند شد.

سردار ظفری با بیان اینکه این شهدا همزمان با سراسر کشور در سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در همدان تشییع می‌شوند، تصریح کرد: در پنجم دی، همزمان با نماز مغرب و عشا، مراسم وداع با شهدا در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار و مراسم تشییع پیکر شهدا در ساعت ۸ صبح روز ششم دی همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در میدان امام خمینی (ره) همدان برگزار و سپس شهدا جهت تدفین به مکان‌های پیش‌بینی شده انتقال داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر پیکر این شهدا از تمام سطح استان عبور کند حتما یک جریان اثرگذار خواهد بود، گفت: برگزاری مراسمات شهدا برکاتی دارد و امیدواریم آثار این برکات در سطح استان محسوس باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با اشاره به تشکیل ۶ ستاد ذیل تشییع پیکر شهدا، گفت: این کمیته‌ها شامل کمیته فرهنگی و تبلیغات، کمیته انتظامی و امنیتی، کمیته اجرایی، کمیته پشتیبانی، کمیته اطلاع رسانی و کمیته استقبال است که ضروری است که کلیه دستگاه‌ها به مخاطبین خود برای حضور پرشور اطلاع‌رسانی کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مستندسازی و تهیه فیلم از حضور شهدا در سطح استان بسیار اهمیت دارد، صدا و سیما در این زمینه باید اقدامات شاخصی انجام دهد، همچنین چون بعد از تدفین شهدا، بحث ساخت یادمان‌ها اهمیت دارد باید طرح‌ها برای تایید در اسرع وقت به کمیته فنی استانداری ارسال شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها