مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین:

برای پژوهش در حوزه دفاع مقدس از ظرفیت دانشگاه استفاده شود

سرهنگ پاسدار «امیری مقدم» گفت: استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی برای پیشبرد پژوهش در حوزه دفاع مقدس یک ضرورت است و می‌تواند گفتمان دفاع مقدس در مراکز علمی را به یک راهبرد و سیاست کلی تبدیل کند.
کد خبر: ۵۵۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ - 30November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، صبح امروز (چهارشنبه) به همراه «حمید ولدی» مسئول اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در گفت‌وگو با سرهنگ «حمید حیدری» رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی برای پیشبرد پژوهش در حوزه دفاع مقدس یک ضرورت است و می تواند گفتمان دفاع مقدس در مراکز علمی را به یک راهبرد و سیاست کلی تبدیل کند.

وی افزود: دفاع مقدس و گفتمان مقاومت به عنوان یک نظریه راهبردی و کلان از اهمیت بسیاری برخوردار است و در مسیر تمدن سازی، استفاده و الگو گیری از این فرهنگ ارزشمند باید همواره مدنظر قرار گیرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین بیان کرد: آن چیزی که امروز بیشتر باید در حوزه دفاع مقدس به آن توجه شود پژوهش است و نتیجه اقدامات پژوهشی باید گفتمان سازی و جریان سازی باشد و امروز محور کار در دفاع مقدس پژوهش و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سرهنگ امیری مقدم گفت: مهمترین هدف از فعالیت های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس، روایت هشت سال جنگ تحمیلی به شکل عالمانه، مستند، مستدل و مطابق عقل و منطق است که اگر این رویکرد در کنار ادبیات غنی ما گذاشته شود قطعا بسیار کاربردی خواهد بود و مورد استفاده نسل های آینده قرار می گیرد.

وی افزود: در این ویدئو کنفرانس بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه ،استاید و دانشجویان در حوزه پایان نامه دانشنامه و.. در حوزه دفاع مقدس تاکید شد.  طی 6 ماه گذشته در استان قزوین 1500 دانشجو درس آشنایی با دفاع مقدس و ابعاد حقوقی با دفاع مقدس را گذراندند.

‌امیری مقدم گفت: دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره)، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، از جمله مراکز دانشگاهی هستند که تفاهم نامه‌های متعددی در حوزه دانشنامه پایان نامه حوزه دفاع مقدس با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین منعنعقد کرده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار