استاندار همدان:

پیشگیری و فرهنگ‌سازی از بهترین‌ راه‌های مبارزه با مواد مخدر است

«قاسمی فرزاد» با بیان اینکه پیشگیری و فرهنگ‌سازی از بهترین‌ راه‌های مبارزه با مواد مخدر است، گفت: از طرح «هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد» حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.
کد خبر: ۵۵۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ - 30November 2022

پیشگیری و فرهنگ‌سازی از بهترین‌ راه‌های مبارزه با مواد مخدر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان اینکه اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، قابل تقدیر و تشکر است، اظهار داشت: نظارت و کنترل بر حوزه درمان، در مراکز ترک اعتیاد افرایش پیدا کند.

وی با انتقاد از اینکه عملکرد مرکز ماده ۱۶ برخی شهرستان‌ها، ضعیف است، افزود: اداره کل بهزیستی نظارت‌های لازم را بر مراکز ماده ۱۶ استان داشته باشد.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: فنی‌‌وحرفه‌ای و اداره کار و رفاه اجتماعی، آموزش‌های لازم و متناسب با علاقمندی افراد تحت درمان مراکز ترک اعتیاد را در دستور‌کار قرار دهد. پیشنهاد لازم برای، بهتر انجام دادن طرح «منطقه سبز» به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارائه شود.

 استاندار همدان با اشاره به اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان رتبه پنجم را در سطح کشور کسب کرده است که قابل تقدیر و تشکر است، گفت: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گزارشی مستند از آخرین وضعیت مراکز ماده ۱۶ و ۱۵ به دبیرخانه شورا ارائه کند. 

وی با تاکید بر اینکه در راستای راه‌ اندازی مرحله دوم طرح یاری‌گران زندگی از ظرفیت خیرین استان استفاده شود، افزود:  استفاده از ظرفیت سمن‌ها و خیرین در زمینه مبارزه با مواد مخدر استان در اولویت باشد. 

قاسمی فرزاد با بیان اینکه پیشگیری و فرهنگ‌سازی از بهترین‌ راه‌های مبارزه با مواد مخدر است، تصریح کرد:  از طرح «هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد» حمایت و پشتیبانی می‌کنیم. همچنین اجرای بخش دوم طرح بازیگران زندگی با اولویت مراکز آموزشی در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به رسیدن فصول سرد، شهرداری در راستای تجهیز گرمخانه‌ها اقوام کند، گفت:  ارائه خدمات درمانی استاندارد در مراکز ماده ۱۶، و حضور پزشک در این مراکز الزامی است. 

استاندار همدان با تاکید بر اینکه اقدامات لازم در جهت جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهر‌های استان، در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: اعتبارات حوزه مبارزه با مواد مخدر به صورت استانی و شهرستانی تفکیک و نظارت‌های لازم بر توزیع آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر در استان به ویژه مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌های استان با شدت و جدیت انجام می‌شود، متذکر شد:  اجرای دوره‌های آموزشی در روستاها، نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در استان دارد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار