حکیم در دیدار سفیر آمریکا:عراق نمی‌خواهد مبدأ تهدید همسایگان باشد

رهبر جریان حکمت ملی عراق با سفیر آمریکا در بغداد دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی و منطقه با وی گفتگو کرد.
کد خبر: ۵۵۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ - 01December 2022

حکیم در دیدار سفیر آمریکا:عراق نمی‌خواهد مبدأ تهدید همسایگان باشدبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، «سیدعمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در بغداد، تازه‌ترین تحولات سیاسی عراق و منطقه و روابط بغداد و واشنگتن و راه‌های گسترش آن را بررسی کرد.

در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی در بغداد انجام شد، حکیم بر اهمیت ثبات در عراق به عنوان یکی از ارکان اصلی امنیت و ثبات منطقه تأکید کرد.

وی همچنین حمایت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و حمایت پارلمانی و ثبات امنیتی و افزایش درآمد‌های مالی عراق را عواملی برای موفقیت دولت جدید عراق به ریاست محمد شیاع السودانی دانست.

حکیم در این دیدار بار دیگر بر تمایل عراق به برقراری روابط متوازن با همه طرف‌ها بر اساس اصل حاکمیت و تحقق منافع ملی تأکید کرد.

وی همچنین خواستار مشارکت بیشتر در حمایت از عراق در برابر تغییرات آب‌وهوایی و مبارزه با بیابان‌زایی و اصلاحات اقتصادی شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین تأکید کرد که این کشور هرگز نمی‌خواهد گذرگاه یا مبدأ هرگونه تهدید برای امنیت و ثبات همسایگان باشد.

 

انتهای پیام/933

نظر شما
پربیننده ها