نماینده ولی فقیه در استان همدان:

دانشجویان خارجی، فرهنگ اسلامی را در کشور خود ترویج دهند

حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: شما دانشجویان خارجی، سرمایه‌های عظیمی هستید که وقتی به کشور خودتان می‌‌روید می‌توانید موثر باشید و فرهنگ اسلامی که بخشی از آن فرهنگ ایثار و شهادت است را ترویج دهید.
کد خبر: ۵۵۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴ - 02December 2022

دانشجویان خارجی، فرهنگ اسلامی را در کشور خود ترویج دهندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان در مراسم تجلیل از دانشجویان خارجی منتخب همایش بین المللی نهضت ترجمه اظهار داشت: کل جامعه اسلامی وطن ماست و ما با یکدیگر هموطن هستیم و ایران اسلامی وطن همه هست و شما الان در وطن خودتان هستید‌.

وی افزود: انسان‌ها فارغ از ملیت و ظاهر، یک زبان مشترک دارند که آن زبان فطرت است‌ و همه ما یک نقاط مشترکی با هم داریم، یعنی همه ما عدالت را حق می دانیم و دنبال صلح هستیم و این زبان فطرت همه است.

حجت‌الاسلام شعبانی تصریح کرد: فرهنگ اسلامی، فرهنگی است که زبان فطرت را تفسیر می‌کند، چون همه انسان‌ها فطرت خداجویانه دارند، لذا فرهنگ اسلامی هر جای عالم گفته شود مطالبه کننده دارد.

وی با بیان اینکه اسلام زبان مشترک بشریت است، افزود: حرف اسلام برای همه است، آن‌هایی که در جاهای مختلف هستند اگر حقیقت اسلام را بفهمند شک نکنید که قبول خواهند کرد، چون اسلام دین صلح و عدالت است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان داشت: بزرگترین مساله برای من و شما شناخت خودمان است، من اگر خودم را نشناسم نمیتوانم تحول ایجاد کنم و خودشناسی اساسی ترین مساله است و باطن ما خداجو وعدالت طلب است.

وی عنوان کرد: شما سرمایه‌های عظیمی هستید که وقتی به کشور خودتان می‌‌روید می‌توانید موثر باشید و فرهنگ اسلامی که بخشی از آن فرهنگ ایثار و شهادت است را ترویج دهید.

حجت‌الاسلام شعبانی یادآور شد: اسلام این نیست که در عمل من می‌بینید، ما تلاش می‌کنیم عملمان منطبق با اسلام شود، اگر من اشتباهی کنم نباید به اسم اسلام نوشته شود.

وی خاطرنشان کرد: شما امروز با وارد نهصت ترجمه شدید و باید وقت بگذارید و کتاب‌هایی در این زمینه ترجمه کنید، شما اقیانوس عظیمی هستید که نباید خودتان را محدود در یک ظرف کوچک کنید و خودتان را انسانی بدانید که می‌توانید به اسلام خدمت کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار